Een doeltreffende salesaanpak en overtuigende face-to-face verkoopgesprekken zijn een onmisbare factor in een commerciële strategie. Zelfs in tijden van digitale marketing. Tijdens deze driedelige workshop krijgen solo-ondernemers concrete inzichten en praktische tips aangereikt om hun salesaanpak en verkoopgesprekken op korte termijn te verbeteren en verder te professionaliseren.
Workshop 1 – Krijg de mindset van een topverkoper
Waarom scoort de ene verkoper betere resultaten dan z’n collega die net hetzelfde product of dienst aan de man brengt? In deze workshop bespreken we de onderscheidende kwaliteiten van een topverkoper. We onderzoeken waarom het zo belangrijk is om de klant centraal te stellen en hoe we dat in de praktijk ook effectief doen. En we doorgronden het beslissingsproces van klanten door te leren begrijpen hoe iemand evolueert van een behoefteherkenning tot een uiteindelijke aankoop.
Workshop 2 – Voer overtuigende verkoopgesprekken
Verkopen kan u leren! Succesvolle verkoopgesprekken, die zowel fysiek als online kunnen plaatsvinden, hebben een vaste structuur met een aantal cruciale fases. En voor elke stap in het verkoopgesprek kunnen specifieke gesprekstechnieken worden ingezet. Tijdens deze workshop krijgt u alle knepen van het salesvak aangereikt om overtuigende verkoopgesprekken te voeren: van de introductie tot en met het sluiten van de deal.
Workshop 3 – Ontwikkel een doeltreffende salesaanpak
Succesvolle verkopers zijn georganiseerd. Ze hebben een plan. En ze weten precies welke acties ze vandaag moeten ondernemen om hun resultaten van morgen te beïnvloeden. Maar hoe ontwikkelt u nu een doeltreffende salesaanpak? Tijdens deze workshop focussen we op drie belangrijke stappen in een verkoopproces: de prospectiefase, de verkoopfase en de follow-up fase. Voor elke stap delen we concrete inzichten en praktische tips die u zullen helpen om uw verkoopdoelstellingen te behalen.
Dit lab is volzet. Voor meer info kunt u contact opnemen met Astrid De Clerck.