Skip to main content
Marketing & sales

LAB: Sales

Volg deze 4 daagse workshop in het voorjaar van 2020 en ontdek “Waar het bij verkopen nu écht om gaat….!”

Veel jonge zaakvoerders hebben creatieve ideeën en starten met veel enthousiasme hun zaak op. Wat ze vaak vergeten is dat ze uiteraard hun producten of diensten ook aan de man moeten zien te brengen. Vaak zien ze zichzelf niet als verkoper. Meer nog: verkoop heeft vaak een negatieve en opdringerige bijklank.

Alleen…. een zaak zonder klanten kan niet bestaan. Dus je moet de “markt” op. Veel mensen beginnen er dan maar aan op basis van hun buikgevoel en komen in een soort gewoonte-aanpak terecht. Dat kan werken. Of niet.

Wij willen met deze workshop van 4 dagen de zaakvoerders (of hun verkopers) een aantal kapstokken aanreiken waarmee ze op een professionele manier een goed verkoopsgesprek kunnen voeren. Een goed gesprek heeft een structuur, een methodiek en een beter gesprek start op vanuit de klant (en niet vanuit het eigen product of dienst). Bovendien zit er ook een luik “telefonische prospectie“ in: de telefoon blijft een machtig wapen in het leggen van contacten en het maken van afspraken met potentiële klanten. Vaak verschuilen we ons achter mails, maar die worden vaak niet gelezen of meteen gedeleted.

Voor de eerste keer wordt bij Voka een salestraining meteen gelinkt aan de praktijk doordat we na de salestraining aan de slag gaan met rollenspelen in samenwerking met een professioneel acteur (die bergen ervaring heeft met dat soort rollenspelen en de deelnemer ook echt op zijn gemak kan stellen) en tijdens de telefoontraining ook effectief gaan telefoneren.

  • Verkopers/zaakvoerders inzicht verschaffen in wat de klant écht belangrijk vindt
  • Verkopers/zaakvoerders 4 tools aanreiken waarmee ze zich morgen van hun concurrent kunnen onderscheiden en toppers kunnen worden
  • Stilstaan bij de twee basiscommunicatievormen in de verkoop en hen linken aan de verschillende fasen van het verkoopproces
  • Een kritische én praktische benadering van iedere fase in het verkoopproces, zodat elke deelnemer per fase een aantal bruikbare instrumenten aangereikt krijgt
     

De workshop richt zich tot beginnende of ervaren zaakvoerders die hun producten en/of diensten aan de man moeten brengen. Voorkennis op vlak van sales is niet nodig. Verkopers (accountmanagers, business development managers, sales managers) die hun verkooptechnieken willen optimaliseren zijn ook meer dan welkom.

Vanuit zijn jarenlange ervaring als publiciteitsverkoper en later als salescoach, geeft Jan Lux de deelnemers een no-nonsens verhaal rond verkoop. De deelnemer krijgt tal van tips waarmee hij zich op een hard concurrentiële markt kan onderscheiden van zijn concullega’s en waarmee hij zijn objectieven sneller mee kan behalen. Deze training kent veel oefenmomenten waardoor de opgedane theorie meteen kan afgetoetst worden. Zij vormt ook de basis voor de latere rollenspelen met acteur Lucas Tavernier.
Jan geeft salestraining bij Limburgse bedrijven zoals Mediahuis (Het Belang van Limburg), Ebema, JCB, Lambrechts Sanitair ea, maar ook bij andere bedrijven zoals Acerta, Hallmark, Zimmo, Idewe, Q8,…ea.

Lucas Tavernier is o.a. gekend door zijn rollen bij Thuis en Witse. Lucas en Jan werken al jaren succesvol samen bij klanten zoals Liantis en Medialaan.

Erkenningsnummer KMO-portefeuille:

DV.O105507

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

KMO-portefeuilleMensuraProximus

Vind alle opleidingen via www.voka.be/limburg/kameracademie

Contactpersoon

Sofie Olyslaegers

Projectmedewerker Kameracademie

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Limburg
Gouverneur Roppesingel 51
3500 Hasselt

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 1680,00 excl. BTW

Niet-leden:
€ 1800,00 excl. BTW 

Voorwaarden

100% van de deelname is verschuldigd als de annulering op minder dan 14 kalenderdagen voor de activiteit plaatsvindt. De annulering moet schriftelijk gebeuren (per e-mail). Een vervanger mag steeds jouw plaats innemen.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Hulp nodig?

ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
Logo Hands
Logo G4S
Logo JAM
Ethias
Trixxo