Skip to main content

Lab: Organisatiedesign van jouw commerciële binnendienst

In het postcoronatijdperk moeten bedrijven zich opnieuw uitvinden: ze worden uitgedaagd om hun rollen en processen in vraag te stellen en deze te herdefiniëren. Dit gaat des te meer op voor de organisatie van de binnendienst. Want elk bedrijf voelt in deze nieuwe wereld het belang van het onderhouden van positieve relaties met klanten, leveranciers, verkoopkanalen,… Nu er schaarste en een continue druk is op de logistieke aanvoerketens, is een aangepast commercieel beleid meer dan ooit cruciaal.
 

Tijdens deze opleiding zetten we de nieuwe rol van de commerciële binnendienst binnen het bedrijf in de kijker en heel specifiek in relatie tot de buitendienst. Hoe kunnen zij elkaar als tandem positief beïnvloeden? Hoe kan je als manager jouw binnendienst-team sterker maken en commercieel aanscherpen?

We focussen hierbij niet op het operationele maar eerder het strategisch vormgeven en incentiveren van de organisatie van de commerciële binnendienst.

Programma

De opleiding omvat 4 halve dagen en start vanuit de eigen uitdagingen voor de commerciële binnendienst van jouw onderneming. Op het einde van de 4de sessie voorzien we een extra uur voor een tour de table, waarbij we polsen naar je key takeaways en wat je verder concreet zal aanpakken binnen jouw organisatie.

  • We nemen de skills-matrix als basis: over welke vaardigheden moeten binnendienst-medewerkers beschikken? Wie heb je op vandaag in jouw team?
  • Daarna analyseren we de aanwezige expertise binnen je team, met als uiteindelijke doel het trainen van het personeel om tot de gewenste to-be situatie te komen.
  • We reiken de ABC-methode als motivatietechniek aan: Autonomie, Betrokkenheid & Competentie.
  • Verder denken we na over klantensegmentatie & key accountmanagement.
  • En we werken aan klantgerichtheid en servicegerichtheid in de praktijk, om van een reactieve naar proactieve binnendienst door te groeien.

Spreker

Deze opleiding wordt gegeven door Rudy Geens, associate bij Minds&More, en actief binnen de domeinen commercial management, business process improvement & commercial excellence.

Voor wie?

Voor managers van de commerciële binnendienst die op zoek zijn naar instrumenten om de organisatie van hun binnendienst naar het volgende niveau te tillen.
 

Contactpersoon

Matthias Derycke

Member services/projectbegeleider finance & sales

Adres

Voka| Brugge (Bedrijvencampus O-Forty)
Kapellestraat 138
8020 Oostkamp

Wanneer

Prijs

550 euro

VLAIO Voka samen voor sterk ondernemen

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in de vorm van foto en/of film - dat nadien op Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.


Dit Lab ondersteunt SDG 16. De 17 Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties worden wereldwijd ingezet als doelstellingen voor duurzame ontwikkeling. Ze vormen ook de basis van het Voka Charter Duurzaam Ondernemen (VCDO).

SDG 16

 

Meer info over het VCDO kan je hier terugvinden.


Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag