Skip to main content

Lab: Hoe maakt u van uw bedrijf een klantgerichte omgeving?

Hoe maakt u uw organisatie en uw processen écht klantgericht? En hoe zorgt u ervoor dat u daarvan ook de vruchten plukt? Dat zijn de vragen waar dit LAB antwoorden op geeft. We besteden aandacht aan de specifieke context van uw onderneming. En we ontwerpen strategieën die zorgen voor meer tevreden klanten, meer verkoop en meer mond-aan-mondreclame.

Sessie 1: Hardnekkige mythes over klantgerichtheid

Heel wat initiatieven om organisaties klantgericht te maken mislukken. De klant merkt het verschil tussen voor en na niet echt. Daarom is er geen effect op de verkoop of de loyaliteit. Initiatieven krijgen op de duur geen financiering meer en sterven een stille dood. Maar waarom is dat? Een belangrijke oorzaak is dat managers overtuigingen hebben die te kort door de bocht zijn - of zelfs ronduit fout. In elk geval: ze zetten aan tot acties die niet werken. We noemen die overtuigingen "mythes over klantgerichtheid”. Tijdens deze sessie bespreken we hoe we die valkuilen vermijden.

Sessie 2: Klantenfeedback meten

U wil graag weten hoe tevreden uw klanten vandaag al zijn. En of u vooruitgang boekt als u initiatieven neemt om meer klantgericht te werken? Daarnaast wilt u natuurlijk ook in kaart brengen welke onderdelen van uw product of dienstverlening u met voorrang moet verbeteren. Tijdens deze sessie gaan we hier op in en kijken we hoe u het verschil kunt maken ten opzichte van uw concurrenten.

Sessie 3: Customer Journey Mapping

In de 3de sessie gaat u in de schoenen staan van uw klanten en bekijken we uw organisatie van buiten naar binnen. Met de customer journey map hebt u een krachtig instrument in handen om te analyseren wat uw klanten precies meemaken. Tijdens de 3de sessie leert u op een interactieve manier hoe u customer journeys maakt. We bekijken ook hoe u dit gebruikt om op een kost-efficiënte manier meer klantgericht te worden.

Sessie 4: Uw medewerkers klantgericht laten werken

De klantenervaring staat of valt in grote mate met de manier waarop uw medewerkers met klanten omgaan - dit is vanzelfsprekend. Maar hoe zorgt u ervoor dat ze de juiste dingen doen? En hoe krijgt u die nieuwe manier van werken verankerd in uw organisatie? In deze sessie bespreken we de transformatie naar een klantgerichte organisatie.

Sessie 5: terugkomsessie

Tijdens de terugkomsessie spenderen we tijd met de hele groep om uw uitdagingen te bespreken. Horst geeft concrete antwoorden op uw vragen of frisse ideeën om u vooruit te helpen.

Doelgroep

Managers, ondernemers  en andere leidinggevenden van actieve bedrijven die hun klantenrendement willen verhogen. 

Spreker

Horst Remes is Managing Partner bij Onestone, een adviesbureau dat bedrijven bijstaat om bottom line resultaten te verbeteren via een efficiënte, klantgerichte dienstverlening. Horst heeft een achtergrond als international sales director in de telecommunicatie-industie en focust zich sinds bijna twintig jaar uitsluitend op advies over klantenstrategie. Hij leidde tal van onderzoeksinitiatieven over klantengedrag en is een gewaardeerd spreker op bedrijfs- en customer experience events.

Voor meer info kunt u terecht bij Melissa Bruynsteen of Anouk Andries.

klantgerichte omgeving

Contactpersonen

Melissa Bruynsteen

Member Services - Projectassistente

Anouk Andries

Member Services - Logistiek/supply chain/sales en marketing

Adres

Voka West-Vlaanderen
President Kennedylaan 9A
8500 Kortrijk

Wanneer

Prijs

  • Voka-leden: 1100 euro
  • Niet-leden: 1650 euro

Voka is erkend opleidingsverstrekker in het kader van kmo-portefeuille (www.kmo-portefeuille.be). Dit betekent dat deze opleiding voor 20% of 30% gesubsidieerd wordt door de Vlaamse Overheid, mits uw bedrijf aan de voorwaarden voldoet. Uw aanvraag dient te gebeuren ten laatste binnen de 14 kalenderdagen na de eerste sessie. Registratienummer: DV.O104126.

KMO-portefeuille

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Kosteloos annuleren kan enkel per mail naar de genoemde verantwoordelijke en dit uiterlijk tot 7 werkdagen voor aanvang van de opleiding. Bij laattijdige annulatie zal het volledige bedrag verschuldigd blijven. U kunt zich wel laten vervangen door een collega die aan de doelgroep voldoet.

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier uw vraag
VZW - DigiChambers 2021
VZW - eATA 2021
Accent
ING
Proximus
SD  Worx
CRM Group