Online marketing is niet meer weg te denken in succesvolle marketingstrategieën van kmo's. Het is niet zozeer de vraag of je bedrijf online aanwezig moet zijn, maar wel hoe je dit op een goede en gestructureerde manier moet doen. In dit lab starten we bij de basis en bouwen we geleidelijk aan een langetermijnstrategie op. Met als doel om meer leads en klanten naar je onderneming te krijgen.
Sessie 1: Een gefundeerde strategie voor je online marketing uitbouwen.
Online marketing, je begint er best goed voorbereid aan. Vooraleer je enthousiast van start gaat met je marketingplan is het belangrijk om jouw website helemaal op punt te zetten. Stel jezelf de vraag wat je wil bereiken. Meer leads? Wil je online verkopen? Of moeten mensen een afspraak maken om naar je showroom te komen? Het zijn cruciale vragen die aan de basis liggen van de structuur van je site. Aan de hand van concrete voorbeelden overlopen we in deze sessie de succesfactoren van een goed werkende website.
Sessie 2: Zorg ervoor dat je vindbaar bent.
De structuur en content van je site staat op punt? Dan is het tijd om je publiek uit te breiden. Hoe? In deze sessie leer je hoe je jouw site vindbaarder maakt in Google en via welke kanalen je online meer verkeer naar je site kan sturen. We staan stil bij de sterktes en zwaktes van de verschillende social media en hoe je er de juiste uitkiest om jouw doelstellingen te halen.
Sessie 3: Online adverteren, hoe ga je ermee aan de slag.
De site staat ondertussen op punt en levert dagelijks nieuwe potentiële klanten op. Maar op belangrijke momenten of tijdens actieperiodes wil je jouw producten extra in de kijker te zetten. Welke kanalen kan je hiervoor inzetten en wat kan je erop doen? Hoe kies je een goede doelgroep? Hoe moet je de prestaties van jouw advertenties evalueren? In deze sessie gaan we een stap verder en bekijken we stap voor stap hoe je online advertentiecampagnes voor jouw bedrijf opzet.
Sessie 4: Een online marketingplan opstellen + leer uit wat je doet
Yes! De motor draait en je website is ondertussen een onmisbare schakel in de sales voor jouw bedrijf. Nu is het belangrijk om alle campagnes goed te evalueren en van daaruit de juiste actie te ondernemen. Stap voor stap kleine verbeteringen aanbrengen op basis van een gestructureerd online marketingplan zorgt ervoor dat bezoekers sneller tot conversie overgaan. Een sessie vol handige tips en tricks om je online marketingplan ten volle te ontplooien!
Sessie 5: Terugkomsessie
In de vijfde sessie gaan we dieper in op enkele topics waarover je nog vragen hebt of nog meer wilt te weten komen. Daarnaast worden de websites van de verschillende deelnemers op enkele punten gescreend zodat iedereen na de laatste sessie met enkele concrete to do's aan de slag kan!
Doelgroep
Ondernemers of hun marketingmedewerkers die online vindbaarheid van hun onderneming willen verhogen.
Spreker
Jelle Ryckoort is online marketing expert bij Mex United. Hij is een wizard die de perfecte online marketing mix uitwerkt. Hij zet campagnes op, volgt op en stuurt bij. Met aandacht voor kwalitatieve en relevante content. Zijn aanpak is gebouwd op zijn jarenlange praktijkervaring.
Inschrijven voor dit seminarie kan via deze link. Voor meer info kunt u terecht bij Melissa Bruynsteen.