Skip to main content
  • Activiteiten
  • Lab: Een langetermijn online marketingstrategie voor uw bedrijf

Lab: Een langetermijn online marketingstrategie voor uw bedrijf

Online marketing is niet meer weg te denken in succesvolle marketingstrategieën van KMO's. Het is niet zozeer de vraag of je bedrijf online aanwezig moet zijn, maar wel hoe je dit op een goede en gestructureerde manier moet doen. In dit VOKA LAB starten we bij de basis en bouwen we geleidelijk aan een langetermijn strategie op. Met als doel om meer leads en klanten naar je onderneming te krijgen. 

Sessie 1: Een gefundeerde strategie voor je online marketing uitbouwen.

Online marketing, je begint er best goed voorbereid aan. Vooraleer je enthousiast van start gaat met je marketingplan is het belangrijk om jouw website helemaal op punt te zetten. Stel jezelf de vraag wat je wil bereiken. Meer leads? Wil je online verkopen? Of moeten mensen een afspraak maken om naar je showroom te komen? Het zijn cruciale vragen die aan de basis liggen van de structuur van je site. Aan de hand van concrete voorbeelden overlopen we in deze sessie de succesfactoren van een goed werkende website.

Sessie 2: Zorg ervoor dat je vindbaar bent. 

De structuur en content van je site staat op punt? Dan is het tijd om je publiek uit te breiden. Hoe? In deze sessie leer je hoe je jouw site vindbaarder maakt in Google en via welke kanalen je online meer verkeer naar je site kan sturen. We staan stil bij de sterktes en zwaktes van de verschillende social media en hoe je er de juiste uitkiest om jouw doelstellingen te halen.

Sessie 3: Online adverteren, hoe ga je ermee aan de slag.

De site staat ondertussen op punt en levert dagelijks nieuwe potentiële klanten op. Maar op belangrijke momenten of tijdens actieperiodes wil je jouw producten extra in de kijker te zetten. Welke kanalen kan je hiervoor inzetten en wat kan je erop doen? Hoe kies je een goede doelgroep? Hoe moet je de prestaties van jouw advertenties evalueren?  In deze sessie gaan we een stap verder en bekijken we stap voor stap hoe je online advertentiecampagnes voor jouw bedrijf opzet.

Sessie 4: Een online marketingplan opstellen + leer uit wat je doet

Yes! De motor draait en je website is ondertussen een onmisbare schakel in de sales voor jouw bedrijf. Nu is het belangrijk om alle campagnes goed te evalueren en van daaruit de juiste actie te ondernemen. Stap voor stap kleine verbeteringen aanbrengen op basis van een gestructureerd online marketingplan zorgt ervoor dat bezoekers sneller tot conversie overgaan. Een sessie vol handige tips en tricks om je online marketingplan ten volle te ontplooien!

Sessie 5: Terugkomsessie 

In de vijfde sessie gaan we dieper in op enkele topics waarover je nog vragen hebt of nog meer wilt te weten komen. Daarnaast worden de websites van de verschillende deelnemers op enkele punten gescreend zodat iedereen na de laatste sessie met enkele concrete to do's aan de slag kan!

Doelgroep

Ondernemers of hun marketingmedewerkers die online vindbaarheid van hun onderneming willen verhogen.

Spreker

Jelle Ryckoort is online marketing expert bij Mex United. Hij is een wizard die de perfecte online marketing mix uitwerkt. Hij zet campagnes op, volgt op en stuurt bij. Met aandacht voor kwalitatieve en relevante content. Zijn aanpak is gebouwd op zijn jarenlange praktijkervaring.

Inschrijven voor dit seminarie kan via deze link. Voor meer info kunt u terecht bij Melissa Bruynsteen.

Contactpersonen

Melissa Bruynsteen

Member Services - Projectassistente

Anouk Andries

Member Services - Logistiek/supply chain/sales en marketing

Adres

Voka West-Vlaanderen
President Kennedylaan 9A
8500 Kortrijk

Wanneer

Prijs

  • Voka-leden: 1100 euro
  • Niet-leden: 1650 euro

Voka is erkend opleidingsverstrekker in het kader van kmo-portefeuille (www.kmo-portefeuille.be) Dit betekent dat deze opleiding voor 20% of 30% gesubsidieerd wordt door de Vlaamse Overheid, mits uw bedrijf aan de voorwaarden voldoet. Registratienummer: DV.O104126. 

kmo

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Kosteloos annuleren kan enkel per mail naar de genoemde verantwoordelijke en dit uiterlijk tot 7 werkdagen voor aanvang van de opleiding. Bij laattijdige annulatie zal het volledige bedrag verschuldigd blijven. U kunt zich wel laten vervangen door een collega die aan de doelgroep voldoet.

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier uw vraag
VZW - DigiChambers 2021
VZW - eATA 2021
Accent
ING
Proximus
SD  Worx
CRM Group