Skip to main content
Logo Sales & marketing
  • Online

Klantgericht mailen

Maak werk van heldere en doeltreffende communicatie

E-mail een frustratie?
Besteed jij ook te veel tijd aan het schrijven / beantwoorden van e-mails?
Wat moet je met al die cc-mails?
Mist e-mail soms zijn doel op jouw bedrijf?
Dat kan anders.

Je zou graag op professionele wijze e-mails schrijven.
Je wil dat je mails vlot leesbaar zijn en duidelijk.
Je vindt dat mensen sneller moeten reageren op jouw berichten.
Je wil geen mails meer ontvangen die niet voor jou bestemd zijn.
Je wil meer tijd voor het échte werk.
Je interne en externe klanten moeten mails krijgen die aantrekkelijk zijn.
Bovendien wil je dat iederéén dit wil, en dus ook doet.

Geef uw e-mails vleugels via een interactieve training!

Inhoud
Je krijgt antwoorden op de volgende vragen:

  • Waarvoor gebruik ik e-mail, en waarvoor (best) niet?
  • Hoe maak ik mijn e-mails efficiënter?
  • De e-mail als visitekaartje: hoe verzorg ik de vorm?
  • Hoe vergroot ik de slaagkans van mijn acties via e-mail?
  • Welke middelen bestaan er om de “klassieke” foutjes te vermijden?
  • Wat is een goede onderwerpregel?
  • Hoe verminderen we samen het aantal e-mails? (en de burn-out..)
  • Wat houdt e-mailetiquette in, specifiek voor mijn bedrijf?

Hoe HET WERKT?

Door de geanimeerde presentatie verwerf je inzicht in de e-mailproblematiek, eigen aan het bedrijf en inspelend op de pijnpunten, aangegeven door de deelnemers zelf.

Dit impliceert dat we werken met herkenbare situaties en veel to-the-pointvoorbeelden die je helpen om de verschillende verbetermogelijkheden in kaart te brengen en ook toe te passen.

Je mag je verwachten aan veel –leuke- cases uit de praktijk, die ervoor zorgen dat je in kleine stappen je mails efficiënter kan maken tijdens de inoefenmomenten.
Via een uitgedacht implementatiemodel wordt een duurzame verandering qua e-mailcultuur bereikt.

Wat houd je eraan over?

  • Inzicht in het gewijzigde communicatiemodel bij e-mail.
  • Praktische tips om snel mee aan de slag te gaan.
  • Een opgekuiste inbox.
  • Veel goesting om het zelf beter te doen, en dus beter te mogen verwachten van anderen.
  • Een actieplan waardoor je snel verbetering zal kunnen optekenen.
  • Een juister taalgebruik in je e-mails.
  • E-mailmanagement dat je toelaat om je werk(tijd) beter te structureren.

Praktisch

  • De workshop zal online doorgaan. Om deel te nemen, heb je enkel een goede internetverbinding nodig.
  • Interactiviteit is gegarandeerd, al jouw vragen kan je stellen via Q&A of chat.

Jouw trainer
Ilse Vantilborgh – Ariadne. Ilse Vantilborgh heeft als ondernemer en als trainer-coach jarenlange ervaring op gebied van klantgerichte communicatie. Als gewezen bankdirecteur kan ze zich beroepen op een commerciële ingesteldheid. Haar vaardigheden in NLP-technieken combineert ze met een ruime didactische bekwaamheid.

Wanneer

Prijs

Leden:
€180 Excl. BTW

Niet-leden:
€270 Excl. BTW

Klik hier voor meer info over jouw ledenvoordelen

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

KMO-portefeuille
Bespaar tot 30% op jouw deelnameprijs. Het projectbedrag is €180/leden en €270/niet-leden. Indien je inschreef t.e.m. 22 januari is het projectbedrag als lid van Voka € 324. De aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Ons registratienummer is DV.O104982. Je kan hiervoor 7 opleidingsuren ingeven.
Meer info: www.kmo-portefeuille.be

Annulatievoorwaarden:
Annulering van jouw inschrijving is, uitsluitend schriftelijk (per e-mail), mogelijk tot 5 werkdagen voor het begin van het seminarie. Vanaf  5 werkdagen blijft bij annulering het volledige inschrijvingsgeld verschuldigd. Jouw plaats mag echter altijd door een collega worden ingenomen.

Meer info
kameracademie.mk@voka.be
Tel 014/56 30 30

ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Deloitte Private
pfl