’t Is al wat ons rest: virtuele communicatie en social distancing: hoe maken we dus onze e-mails zo effectief en klantgericht mogelijk? Wat zijn de hindernissen en hoe nemen we ze op “olympische wijze”? Ontdek het allemaal tijdens deze online class op 25 juni 2020!
Dit is geen gewoon webinar! Zelfs in het online verhaal, blijft de nadruk liggen op interactie. Zo schrijven deelnemers hun eigen e-mails en krijgen instant feedback. Door een mooi evenwicht tussen theorie en praktijk, blijven de nieuwe inzichten beter “plakken”. Vragen stellen, concrete tips en voorbeelden ondersteunen het leereffect.
Jouw nieuwe inzichten kan je direct toetsen aan de praktijk. Deze workshop is een corona-versie van een live workshop. Daardoor blijft het een training in plaats van het “droog opsommen” van de to-do’s en de don’ts.
Humor, visuele ondersteuning en hands-on suggesties: zelfs vanuit uw KOT doet u gewoon mee met de rest van de -kleine- groep cursisten.
- Waarvoor gebruik ik e-mail, en waarvoor (best) niet?
- Hoe maak ik mijn e-mails efficiënter?
- De e-mail als visitekaartje: hoe verzorg ik de vorm?
- Hoe vergroot ik de slaagkans van mijn acties via e-mail?
- Welke middelen bestaan er om de “klassieke” foutjes te vermijden?
- Wat is een goede onderwerpregel?
- Hoe verminderen we samen het aantal e-mails? (en de burn-out..)
- Wat houdt e-mailetiquette in, specifiek voor mijn bedrijf?
Alle professionelen die het versterkte belang van e-mail willen benutten in deze veranderende omstandigheden. Deze “nieuwe tijden” vereisen een creatieve aanpak. Gelukkig is er internet, en daarnaast blijft het menselijke aspect ons succes qua communicatie beheersen. En vermits de Ondernemende Mens nog steeds survivet als the fittest, zal uw inzicht in klantgerichte e-mailcommunicatie u blijven onderscheiden van de anderen… ook na corona!
Ilse Vantilborgh is vanuit haar dagelijkse praktijk als trainer bij ARIADNE Consultancy steeds op zoek naar kwalitatieve communicatie, dit zowel in commerciële als in niet-zakelijke omgevingen. In haar loopbaan heeft ze op succesvolle wijze het bedrijfsleven weten te combineren met het lesgeven. Haar ervaring als filiaaldirecteur bij BACOB is haar uitgangspunt geweest voor het streven naar meer klantgerichte communicatietechnieken, zowel schriftelijk als mondeling. Dit geeft ze vorm in haar trainingen rond verbindend communiceren, agressie counteren en klantgericht e-mailen. Ook maakt ze gebruik van haar kennis van neurocognitivisme en haar expertise in Insights Discovery® om (persoonlijk-) leiderschapstrajecten te coachen. Voor haar trainingen kan ze putten uit een ruime didactische ervaring, die nauw aansluit op haar expertise in Nederlandse en Engelse communicatie.
Erkenningsnummer KMO-portefeuille:
DV.O105507
Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.