Skip to main content
Map

International Expansion: agents, offices and distributors

Realiseer jouw internationale groeiambities.

Er zijn heel wat manieren om internationaal zaken te doen. Zo kan je zoeken naar een geschikte distributeur of een agent aanstellen, maar evengoed kan je besluiten dat je beter zelf een buitenlands kantoor opricht. Maar wat zijn nu de voor- en nadelen van deze verschillende structuren? Wat is op dit moment de beste keuze voor jouw bedrijf? En hoe pak je dit dan concreet aan? In deze driedelige opleiding kom je dit allemaal te weten. 

Deze opleiding is een ideale gelegenheid om jouw best practices te delen onder collega-ondernemers, maar ook de problemen waar je tegen aan botst. Van twee experts verneem je zowel op sales en marketing vlak als op juridisch vlak op welke manieren je een nieuwe internationale markt kan betreden. 

PROGRAMMA
Sessie 1: 23 oktober 2023 (13u-18u) – Sales- en marketing

  • Bepaal jouw internationale commerciële strategie
  • Bedrijfsgroei door sales en marketing op elkaar af te stemmen
  • Voor-en nadelen van de verschillende marktbenaderingen 

Sessie 2: 6 november 2023 (13u-18u) – Sales- en marketing

  • Bepaal jouw internationale markt en klant
  • Waarde creatie proces: criteria en differentiatie 
  • Distributiemanagement in een internationale context 

Sessie 3: 14 november 2023 (13u-18u) – Juridische insteek

  • Voorwerp en werking
    • Verkoopconcessie
    • Franchising
    • Handelsagentuur
    • Licentie
  • Totstandkoming
    • Precontractuele fase
    • Formaliteiten
  • Uitvoering 
    • Bevoegde rechter
    • Toepasselijk recht
    • Arbitrage
    • Contractuele uitwerking
  • Beëindiging 

Wil je internationaal doorbreken, nieuwe buitenlandse markten verkennen en jouw internationale groei naar een hoger niveau tillen? Dan is deze opleiding zeker voor jou!

DOELGROEP
Sales managers, business development managers, export managers en zaakvoerders.

SPREKERS
Benny Van Calster, freelance marketing consultant en interim manager bij CapitalM en Geert Philipsen, advocaat bij GSJ Advocaten.
 

Contactpersoon

Sofie Engelen

Coördinator internationale dienstverlening

Adres

Zetel Antwerpen
Markgravestraat 12
2000 Antwerpen

Wanneer

Prijs

Leden: €1250 (excl. 21% btw)
Niet-leden: €1500 (excl. 21% btw

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

Annulatie
Annuleren kan enkel schriftelijk tot en met 16 oktober 2023. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen. De Kamer behoudt zich het recht om de opleiding te annuleren indien, ondanks alle inspanningen, de omstandigheden ons ertoe dwingen. Het volledige inschrijvingsgeld wordt dan teruggestort.

Kmo-portefeuille
Recupereer een deel van je opleidingskosten via de kmo-portefeuille. De aanvraag moet ten laatste twee weken na de start van de opleiding gebeuren op www.kmo-portefeuille.be. Indien je beroep doet op de kmo-portefeuille, dien je nog btw op de volledige opleidingskost te betalen.

Benodigde informatie kmo-portefeuille
Het registratienummer van Voka – Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland: DV.O104083.
Type dienstverlening: opleiding
Datum inschrijving: 23 oktober 2023
Projectbedrag: €1250 voor leden, €1500 voor niet-leden
Aantal opleidingsuren: 15

Privacy
Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

AW_Welt_6stappenplan
AW_Digitalisering
AW_Welt Whitepaper Inclusieve leidinggevende