Skip to main content
  • Activiteiten
  • Interculturele samenwerking: boost je professionele impact met het herkennen en overbruggen van cultuurverschillen

Interculturele samenwerking: boost je professionele impact met het herkennen en overbruggen van cultuurverschillen

Tijdens deze opleiding maak je kennis met een glasheldere methodiek voor uitstekende samenwerking tussen mensen met een verschillende culturele achtergrond.

Je leert hoe je culturele achtergrond je perceptie van de wereld en je omgang met anderen bepaalt. Je maakt ook kennis met de parameters die interculturele samenwerking impacteren, en hoe je deze parameters kan beïnvloeden om tot een sterke samenwerking te komen met mensen van een andere culturele achtergrond. Via een vragenlijst krijg je inzicht in je eigen cultureel profiel.

Het innovatieve karakter van deze opleiding schuilt in de glasheldere en gekwantificeerde methode, die erin slaagt om transparantie te brengen en toepasbare acties te bieden in de uiterst complexe thematiek van interculturele diversiteit en samenwerking.

Tijdens de training worden presentatie & storytelling afgewisseld met hands-on oefeningen, waarbij de deelnemers soms in groepjes worden ingedeeld. Er wordt ook gebruik gemaakt van continue actie-elementen en gamification. Na de training kunnen de deelnemers zich verder verdiepen in aanbevolen literatuur, en krijgt elke deelnemer een persoonlijke uitnodiging om zich aan te sluiten bij de Personal Development Community van de docent.

Programma
  • Inleiding: kennismaking, en introductie van het framework voor interculturele samenwerking
  • De 8 dimensies van interculturele samenwerking, inclusief toepasbare tips voor het aanwenden van deze dimensies om tot een succesvolle samenwerking te komen.
  • De bepaling van je cultureel paspoort.
  • Afsluiting: samenvatting van de training, en bonus ‘insider hacks voor een uitstekende interculturele samenwerking’
Doelgroep

Werk je veel samen met mensen van een andere culturele origine, en ben je benieuwd naar hoe je je boodschap beter kan overbrengen en de samenwerking kan versterken? Wil je inzicht krijgen op de impact die je culturele achtergrond heeft op de persoon die je vandaag bent? Wil je jezelf klaarstomen voor de op til zijnde toename in interculturele samenwerking in het post-COVID19 tijdperk? Dan is deze opleiding voor jou! Voor deze opleiding heb je geen voorkennis nodig, enkel een gezonde nieuwsgierigheid naar culturele diversiteit & de impact van deze diversiteit op communicatie en samenwerking, en hoe hiermee om te gaan.

Docent

Michael Houben, oprichter & CEO van MACH 8.

Michael’s persoonlijke missie is het ontketenen van synergetische ontwikkeling tussen mensen en de organisaties waarin ze actief zijn. Hij focust zich hierbij op het ontwikkelen van excellente teams, via de innovatieve MOMENTUM methode en inspirerende trainingen voor teamleden en teamleaders. Michael heeft meer dan 15 jaar ervaring in uiterst internationale werkomgevingen en Fortune 500 bedrijven, waarvan 10 als leidinggevende en people manager. Michael richtte voor Punch Powertrain de R&D afdeling in China op, en hervormde voor ZF Wind Power de globale Product Validation afdeling (gevestigd in België, China, Duitsland en India). Daarvoor bekwam hij een doctoraat aan de KULeuven. Michael is getrouwd en vader van 2 kinderen. Zijn hobby’s zijn mountainbiken, reizen en zich verdiepen in Personal Development en Leadership.

 Erkenningsnummer KMO-portefeuille:

DV.O105507

Aantal opleidingsuren: 7u

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

KMO-portefeuilleMensuraProximus

Vind alle opleidingen via www.voka.be/limburg/kameracademie

Contactpersoon

Amber Zentjens

Adviseur internationalisatie

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Limburg
Gouverneur Roppesingel 51
3500 Hasselt

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 350,00 excl. BTW

Niet-leden:
€ 450,00 excl. BTW

Voorwaarden

100% van de deelname is verschuldigd als de annulering op minder dan 14 kalenderdagen voor de activiteit plaatsvindt. De annulering moet schriftelijk gebeuren (per e-mail). Een vervanger mag steeds jouw plaats innemen.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Hulp nodig?

Propaganda
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
alk
Logo JAM
Trixxo