Leer je bedrijfsdoelen te bereiken met Instagram voor zakelijk gebruik tijdens deze online class op 30 juni 2020.
Instagram is één van de snelst groeiende social media-kanalen wereldwijd. En het is heus niet het exclusieve speelterrein van lichtvoetige influencers… Ook als bedrijf liggen er kansen. Hoe je dat doet? In deze workshop maken we samen een Instagram-plan op én leer je hoe je praktisch aan de slag kan met dit populaire communicatiemiddel.
- Stel jouw strategisch Instagramplan op
Wat zijn je doelstellingen? Wie is je doelgroep? Welke boodschap wil je brengen en op welke manier? Samen stellen we een strategisch Instagramplan op, zodat je na de sessie meteen aan de slag kan.
- Huisstijl integreren op Instagram
Bepaal de beeldtaal van jouw visuele verhaal. Leer makkelijk je logo of je eigen GIF’s toevoegen op je posts en stories.
- Genereer een optimaal bereik
Leer werken met mentions, tagging en hashtags om je bereik organisch te vergroten. We tonen je ook de advertentiemogelijkheden om betaald bepaalde doelgroepen te bereiken.
- Tools & analyseren
We reiken je enkele tools aan waarmee je makkelijk professionele posts kan creëren, posts op voorhand kan inplannen en je inspanningen kan analyseren
- Aan de slag
Tijdens het laatste deel van de workshop ga je zelf aan de slag. Aan de hand van enkele tips (hoe maak je een goede foto, boomerang of video) en best practices ontwikkel je je eerste Instagram posts en stories.
Verantwoordelijken en medewerkers communicatie die…
- Nieuwe klanten willen bereiken en engageren
- Zichtbaarheid, naamsbekendheid en interesse willen creëren voor hun bedrijf en producten
- Het verhaal achter het bedrijf of merk willen vertellen en een blik achter de schermen te tonen
- Meer verkeer naar hun website willen en conversies genereren
- Een sterk employer brand willen neerzetten.
Geen specifieke voorkennis vereist
Aline Ghys, managing partner en online strateeg bij communicatiebureau Idearté.
Aline composeert boeiende inhoud en creatieve emotie. Ze bedenkt sluwe schaak-mat strategieën om online platformen te domineren en kickt op cijfers, analyses en positieve ROI’s. Een academische achtergrond in zowel online marketing als business management én een stevige portie creativiteit geven haar de ingrediënten voor het creëren van hét plan om jouw bedrijf (online) te doen scoren.
Opleiding:
- Communicatiewetenschappen (nieuwe media) - Universiteit Gent
- Online marketing – San Francisco State University
- General Business Management – Vlerick Business School
Professionele ervaring:
- Marketing en communicatie bij Media Markt
Erkenningsnummer KMO-portefeuille:
DV.O105507
Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.