Skip to main content
communicatie

Instagram voor zakelijk gebruik

Zo leer je bedrijfsdoelen te bereiken met Instagram voor zakelijk gebruik tijdens deze workshop op 5 mei 2020.

Instagram is één van de snelst groeiende social media-kanalen wereldwijd. En het is heus niet het exclusieve speelterrein van lichtvoetige influencers… Ook als bedrijf liggen er kansen. Hoe je dat doet? In deze workshop maken we samen een Instagram-plan op én leer je hoe je praktisch aan de slag kan met dit populaire communicatiemiddel.

Stel jouw strategisch Instagramplan op 
Wat zijn je doelstellingen? Wie is je doelgroep? Welke boodschap wil je brengen en op welke manier? Samen stellen we een strategisch Instagramplan op, zodat je na de sessie meteen aan de slag kan. 
Huisstijl integreren op Instagram
Bepaal de beeldtaal van jouw visuele verhaal. Leer makkelijk je logo of je eigen GIF’s toevoegen op je posts en stories.
Genereer een optimaal bereik
Leer werken met mentions, tagging en hashtags om je bereik organisch te vergroten. We tonen je ook de advertentiemogelijkheden om betaald bepaalde doelgroepen te bereiken.
Tools & analyseren
We reiken je enkele tools aan waarmee je makkelijk professionele posts kan creëren, posts op voorhand kan inplannen en je inspanningen kan analyseren
Aan de slag
Tijdens het laatste deel van de workshop ga je zelf aan de slag. Aan de hand van enkele tips (hoe maak je een goede foto, boomerang of video) en best practices ontwikkel je je eerste Instagram posts en stories. 
 


Verantwoordelijken en medewerkers communicatie die…

  •  Nieuwe klanten willen bereiken en engageren
  •  Zichtbaarheid, naamsbekendheid en interesse willen creëren voor hun bedrijf en producten
  •  Het verhaal achter het bedrijf of merk willen vertellen en een blik achter de schermen te tonen
  •  Meer verkeer naar hun website willen en conversies genereren
  •  Een sterk employer brand willen neerzetten.

Geen specifieke voorkennis vereist

Aline Ghys, managing partner en online strateeg bij communicatiebureau Idearté. 

Aline composeert boeiende inhoud en creatieve emotie. Ze bedenkt sluwe schaak-mat strategieën om online platformen te domineren en kickt op cijfers, analyses en positieve ROI’s. Een academische achtergrond in zowel online marketing als business management én een stevige portie creativiteit geven haar de ingrediënten voor het creëren van hét plan om jouw bedrijf (online) te doen scoren.  

Opleiding:

  • Communicatiewetenschappen (nieuwe media) - Universiteit Gent
  • Online marketing – San Francisco State University
  • General Business Management – Vlerick Business School

Professionele ervaring:

  • Marketing en communicatie bij Media Markt

Erkenningsnummer KMO-portefeuille:

DV.O105507

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

KMO-portefeuilleMensuraProximus

Vind alle opleidingen via www.voka.be/limburg/kameracademie

Partners

Contactpersoon

Sofie Olyslaegers

Projectmedewerker Kameracademie

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Limburg
Gouverneur Roppesingel 51
3500 Hasselt

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 195,00 excl. BTW

Niet-leden:
€ 255,00 excl. BTW 

Voorwaarden

100% van de deelname is verschuldigd als de annulering op minder dan 14 kalenderdagen voor de activiteit plaatsvindt. De annulering moet schriftelijk gebeuren (per e-mail). Een vervanger mag steeds jouw plaats innemen.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Hulp nodig?

ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
Logo Hands
Logo G4S
Logo JAM
Ethias
Trixxo