Skip to main content
Hybride sales, een niet te missen trend

Hybride sales, een niet te missen trend

De wereld is op een jaar tijd gigantisch veranderd. Remote selling is een nieuwe discipline die een andere voorbereiding en aanpak vraagt. Hybride sales wordt het nieuwe normaal. Het gaat om een mix tussen virtueel verkopen en face 2 face gesprekken. Dit maakt van onze salesorganisatie in combinatie met de digitalisering van de voorbije jaren een boeiende, maar zeker geen evidente uitdaging. De toekomst is aan de bedrijven die de verandering omarmen en bereid zijn het roer om te gooien.

Programma

Je maakt je eigen hybride salesplan in drie stappen:

1. Wat is hybride verkoop en hoe pak je dit aan in je eigen organisatie?
    Vrijdag 22 oktober van 9.00 tot 16.30 uur

Voormiddag

  • De evolutie van het verkoopproces en de verkooporganisatie.
  • Wat is hybride verkoop?
  • Uit welke verschillende aspecten bestaat een hybride salesorganisatie?

Namiddag

  • Workshop bouwen van jouw hybride salesorganisatie.
  • Hoe volg ik mijn sales remote op?
  • Q&A.

Op het einde van deze boeiende dag heb je:

  • inzicht gekregen in de evolutie van de verkoop de voorbije jaren;
  • geleerd waaruit een moderne salesorganisatie bestaat;
  • begrepen wat het belang is van een hybride salesorganisatie;
  • geleerd hoe je een toekomstbestendige salesorganisatie opzet.

Met deze kennis werk je je eigen hybride salesplan uit voor jouw organisatie.
Van zodra je plan klaar is, stuur je dit door naar de sales coach.

2. Optimaliseren en uitrollen van je eigen hybride salesplan
    Woensdag 17 november van 9.00 tot 12.00 uur

Tijdens deze interactieve workshop worden de uitgewerkte salesplannen besproken. Er wordt onderling nuttige kennis en ervaring gedeeld. Iedereen krijgt constructieve feedback en ontvangt professioneel advies en verbetersuggesties. We zoomen ook in op de praktische kant van de prospectie en de salesgesprekken.

Op het einde van deze halve dag zijn de hybride salesplannen gefinetuned en uitgerold.
Alle deelnemers gaan hiermee aan de slag voor hun eigen business.

2. Hybride sales in de praktijk
    Woensdag 8 december van 9.00 tot 12.00 uur

Na enkele weken praktijkervaring komen we terug samen. We delen onze ervaringen uit de eerste periode na de uitrol van het hybride salesplan. Welke ervaringen heb je? Wat gaat goed? Waar loop je nog tegenaan? Worstel je nog met bepaalde pijnpunten? Tips en tricks worden onderling uitgewisseld. Bedrijfseigen cases komen aan bod, in een open en vertrouwelijke sfeer.

Doelgroep

Zaakvoerders, salesmanagers en verantwoordelijken die hybride sales willen opzetten voor hun organisatie.

Sales coach

Tom Baeten heeft gedurende 25 jaar voor grote internationale groepen zoals Sara Lee, Suez en Lagardère gewerkt als salesmanager. In 2017 startte hij Winger Academy en begeleidt hij bedrijven bij het uitbouwen van hedendaagse sales op een dynamische en aanstekelijke manier.

Tom Baeten

Contactpersoon

Regine Vyverman

Opleidingen - Arbeidsmarkt

Adres

Voka Box
Lammerstraat 18
9000 Gent

Wanneer

Prijs

Deelnameprijs: 550 euro (excl. btw)

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Logo

Domestic Services
Banque de Luxembourg
Deloitte
ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
BovaEnviro+
G4S
Soundfield
Jobat