Hoe behoud jij je concurrentiel voordeel dankzij marketing en sales?
Een loyale klant is goud waard. Ze blijven trouw aan jouw bedrijf, voeren gratis promotie en je moet ze niet meer overtuigen om bij jou te winkelen. Jammer genoeg zijn klanten niet meer zo makkelijk gebonden aan een merk. Ze verwachten steeds meer en zijn sneller geneigd om naar de concurrentie over te stappen van zodra ze niet meer 110% tevreden zijn.
Om klanten te binden en te behouden moet je vanuit hun perspectief denken. Je moet je marketing aligneren met je sales want marketing op zich, is niets meer waard. Ben jij nog mee met de laatste nieuwe trends in marketing? Tijdens deze opleiding verwerf je inzichten in hoe je dit juist moet aanpakken zodat je sterker staat ten opzichte van je concurrenten.
PROGRAMMA
Wat komt er aan bod?
- Account Based Marketing versus Content marketing versus conversion marketing: wat willen ze zeggen en wanneer zet je ze in?
- Smarketing tactieken: sales en marketing gaan hand in hand
- Metrics, KPI’s & dashboards & Metrics coaching: meten is weten
- Evenwicht tussen branding en conversie
- Van customer/buyer lifecycles naar een marketing en communicatie plan: hoe begin je eraan en hoe hou je het vol?
- Inzichten in praktische tools om je marketing en sales up to date te houden
DOELGROEP
Bedrijfsleiders, salesverantwoordelijken, marketingverantwoordelijken en communicatieverantwoordelijke.
SPREKER
Hans Smellinckx van Markies deelt graag zijn expertise in strategie, sales en marketing met jullie. Naast het runnen van zijn eigen bedrijf is Hans docent aan PXL Hasselt en is hij mentor bij The Birdhouse.