Skip to main content
  • Activiteiten
  • Hoe handhaaf ik mijn bedrijf in tijden van macro-economische onzekerheid?

Hoe handhaaf ik mijn bedrijf in tijden van macro-economische onzekerheid?

De nasleep van de coronapandemie, de oorlog en de sancties die tegen Rusland werden afgekondigd laten nu reeds sporen na op onze ondernemingen. De oorlog weegt zwaar op het vertrouwen van ondernemers en consumenten en het is onduidelijk hoe lang deze situatie nog zal duren. 

Wat mag je verwachten?

In dit tweedaags seminarie met 4 sessies, in samenwerking met Voka - Kvk Mechelen-Kempen, geven we eerst stand van zaken van de macro-economische disrupties, de stijgende grondstofprijzen en de verstoring van de wereldwijde supply chains. Het is echter de bedoeling om, behalve diagnose van een probleem, een reeks handvaten aan te reiken aan ondernemers om beter uitgerust te zijn in deze tijden van economische onzekerheid. Er wordt stilgestaan bij internationale contracten, supply chain, sales, commerciële groeistrategie en communicatie.
 

Programma

  • Sessie 1 | 29 juni 2022, van 09u00 tot 12u00
    • Keynote: Grote economische disrupties in de wereld. In deze inleidende uiteenzetting gaat Hans Bevers (Degroof Petercam) in op een aantal cruciale conjuncturele en structurele ontwikkelingen binnen de macro-economische en geopolitieke context.
    • Stijgende grondstofprijzen en disruptie van de supply chains. Credendo geeft hierbij zijn visie op de stijging van de grondstofprijzen en de impact op de toeleveringsketens van de bedrijven en hoe u zich als bedrijf kunt indekken indien uw leverancier de voorafbetaalde goederen plots niet meer levert.
    • UNIL’s opportuniteiten in tijden van (economische en politieke) onzekerheid in Europa
       
  • Sessie 2 | 29 juni 2022, van 13u00 tot 16u00
    • Stresstest voor je internationale contracten: Hoe kan je organisatie beter indekken tegen stijgende grondstof- en energieprijzen?
    • Hoe wapenen we onze supply we onze supply chain tegen huidige en toekomstige risico's?
       
  • Sessie 3 | 30 juni 2022, van 09u00 tot 12u00
    • Customer centricity als hoeksteen van een meer weerbare sales- en marketingorganisatie. Hoe ‘aligneer’ je sales en marketing en welke commerciële groeistrategie-elementen kan je hanteren?
    • Nieuwe klanteninzichten vergaren voor je innovatie en salesstrategie. Hoe pak je je productmarketing aan hoe organiseer je je marktonderzoek?
       
  • Sessie 4 | 30 juni 2022, van 13u00 tot 16u00
    • Communicatie met je klanten, partners en dealers in tijden van economische disruptie. Hoe ga je als bedrijf om met kanalen in tijden van prijs- en promotionele druk? Hoe zet je je distributiekanalen in om je marktexpansie te ondersteunen? 
    • Kijken over de grens – op zoek naar nieuwe kansen en alternatieve markten

Sprekers

Sprekers

Logo's partners

Contactpersoon

Tuba Gungor

Adviseur Internationaal Ondernemen - Coördinator Jong Voka

Adres

VGD Leuven
Diestsevest 25
3000 Leuven

Wanneer

Prijs

€550 (excl. btw)

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Lees hier onze annulatievoorwaarden

Proximus