Skip to main content
Marketing & sales

Hoe geraakt mijn bedrijf op de voorpagina?

Verdient je bedrijf alle aandacht in de media? Ontdek tijdens de opleiding op 20 oktober 2020 hoe je de pers overtuigt met het perfecte persbericht of een geslaagd persmoment.

Persaandacht is onbetaalbaar!

Figuurlijk althans, want een positief redactioneel artikel geeft je bedrijf visibiliteit en geloofwaardigheid. Zo loop je in de kijker bij (mogelijke) klanten, maar ook (toekomstige) werknemers, interessante leveranciers, overheden, …

Je stelt je dan ook regelmatig vragen zoals:

  • Waarom haalt mijn concurrent altijd de pers en ik niet?
  • Hoe kom ik in de krant, op de radio of op de tv?

Tijdens deze opleiding leer je hoe je persaandacht opeist voor je bedrijf én hoe je concreet zo'n persactie aanpakt.

Programma

Tijdens deze opleiding leer je alles over:

  • de nieuwswaarde van je bedrijf/organisatie (welke mogelijke persverhalen schuilen er binnen mijn bedrijfsmuren?)
  • de opbouw en inhoud van een krachtig persbericht (hoe vertel ik mijn verhaal?)
  • de maximale verspreiding van je persbericht via een relevante perslijst (welke journalisten schrijf ik aan?)
  • de finesses van een geslaagde persconferentie (voorbereiding, draaiboek, follow-up)
  • het monitoren van je resultaten (wat brengt een persactie op?)

De concrete voorbeelden van de deelnemers spelen een belangrijke rol in deze workshop. 
Bij voorkeur stuur je op voorhand een persbericht in. Tijdens de opleiding schaaf je je perstekst bij tot een kant-en-klare versie.

Doelgroep

Deze opleiding is zowel voor marketing- en communicatieverantwoordelijken als voor zaakvoerders. Specifieke voorkennis is niet vereist. Een lichte voorliefde voor communicatie is mooi meegenomen.

Docent

Bert Stas is zaakvoerder & pr-specialist bij Idearté. Lees hier meer over Bert.

Erkenningsnummer KMO-portefeuille:

DV.O105507

Aantal opleidingsuren: 3 uur

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskosten. Opgelet: Bedrijf inschrijving = bedrijf factuur = bedrijf aanvraag KMO-portefeuille. De aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

KMO-portefeuille   Mensura    Proximus

Vind alle opleidingen via www.voka.be/limburg/kameracademie

Contactpersoon

Sofie Olyslaegers

Projectmedewerker Kameracademie

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Limburg
Gouverneur Roppesingel 51
3500 Hasselt

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 195,00 excl. btw

Niet-leden:
€ 255,00 excl. btw

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

100% van de deelname is verschuldigd als de annulering op minder dan 14 kalenderdagen voor de activiteit plaatsvindt. De annulering moet schriftelijk gebeuren (per e-mail). Een vervanger mag steeds jouw plaats innemen.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Hulp nodig?

Wij houden rekening met deze preventiemaatregelen

  • Wij houden 1,5 meter afstand van elkaar en respecteren de social distancing, zowel binnen als buiten.
  • Indien er geen 1,5 m afstand kan gegarandeerd worden vragen wij je om je mondmasker te dragen (bijvoorbeeld tijdens de koffiepauze, bij het binnenkomen en het verlaten van de vergaderzaal, wanneer je naar het toilet gaat,…).
  • Zalen en lokalen worden verlucht, materiaal wordt consequent gedesinfecteerd
  • In ons gebouw geldt een looprichting die aangegeven is op de vloer, gelieve deze te respecteren.
  • Handgels staan ter beschikking in elke zaal en in de hal.

We volgen de situatie op de voet en houden ingeschreven deelnemers op de hoogte rond eventueel extra maatregelen of wijzigingen.

VDAB
BVI Bekkevoort
ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
Logo Hands
alk
Logo JAM
Ethias
Trixxo