Gebruik interne communicatie als hefboom voor betrokkenheid
Vraag je je af hoe je jouw medewerkers nog meer kan betrekken bij jouw bedrijf? Ondervind je moeite om talent aan te trekken of aan boord te houden? Of zoek je nog naar het juiste profiel dat de interne communicatie op zich kan nemen? Dan biedt deze opleiding over impactvolle interne communicatie jou tonnen inspiratie.
In deze opleiding van twee halve dagen leer je de elementen identificeren die invloed hebben op het engagement van medewerkers. Je komt ook te weten hoe interne communicatie daar een impact op kan hebben. Zo krijg je inzicht in wat ‘goede’ communicatie is en begrijp je de rol en de taken van een verantwoordelijke voor interne communicatie.
Na de eerste sessie krijg je een opdracht mee naar huis waar de tweede dag verder op gewerkt wordt. Zo verkrijg je het einde van de training een eerste versie van jouw communicatiestrategie.
PROGRAMMA
- De klantenervaring kennen we allemaal. Maar er bestaat ook zo iets als medewerkerservaring. Welke elementen hebben een impact hierop? Hoe kan interne communicatie hierbij helpen?
- Tevreden medewerkers zorgen voor tevreden klanten. Hoe kan interne communicatie helpen om medewerkers tevreden te houden?
- Hoe maak je jouw organisatie communicatiever? Vat communicatie op als nieuwe productiefactor, naast grondstoffen, kapitaal en arbeid.
- Wat houdt ‘goede communicatie’ in?
- Wat zijn de taken en vaardigheden van een verantwoordelijke voor interne communicatie?
- Stel je eigen communicatiestrategie op
DOELGROEP
Zaakvoerders, leidinggevenden, hr- of marketingverantwoordelijken die interne communicatie in hun takenpakket hebben.
SPREKER
Erwin Van Overloop is directeur van Vonk, het netwerk voor interne communicatieprofessionals, en freelanceconsultant en -trainer. Hij heeft meer dan 20 jaar ervaring in strategische bedrijfsjournalistiek en contentcreatie.