Skip to main content

Growth marketing

  • On- en offline

Growth marketing is dé manier om een bedrijf te laten groeien via de combinatie: marketing, data en techniek. Via dit kortlopend traject krijg je een volledig antwoord op de vraag: 'Hoe kan ik mijn bedrijf met beperkte middelen op een snelle manier laten groeien?'. Via een strategisch en tactisch plan ga je zoveel mogelijk aannames testen en implementeren. Vanwege het beperkte budget en de beperkte middelen ideaal voor starters!

Tijdens dit kortlopend traject, dat uit 3 sessies bestaat, geven we de zogenaamde 'quick wins' mee. Je leert welke tools je het beste kan inzetten, en welke je achterwege mag laten. Dankzij een paar eenvoudige technieken leer je hoe je jouw budget en middelen optimaal kan inzetten. Op het einde van dit traject zal je door minimale inspanning een optimale groei bereiken:

  • Je weet dan welke technieken echt resultaat opleveren en 'goochelt' met data.
  • Je kan juiste experimenten uitvoeren.
  • Hieruit kan je de juiste conclusies trekken waardoor je alles kan optimaliseren en omzetgroei realiseren.

Dit is waar growth marketing om draait: experimenteren, data bijhouden en kijken wat werkt en wat niet. De focus ligt dus niet meer op de grote, lange campagnes. Een bedrijf zal heel snel bijvoorbeeld een reeks sociale mediacampagnes opzetten, op basis van data kijken welke boodschappen wel en niet aanslaan, en zo hun werk constant bijsturen. 

Zo kan je maximaal gebruik maken van je middelen! 

Programma

Welke voorbereiding verwachten we?
  • 2min pitch
  • Value proposition op één slide
  • Terugrekenmodel (wat mag een lead kosten?)
  • Ontleding brutomarge
  • Overzicht van 2-3 vorige sales/marketing activiteiten
Dag 1
  • Pitching round
  • Introductie tot growth marketing
  • Quiz over growth marketing
  • 50 experiment voorbeelden
  • 10 tools die je moet kennen
     
Dag 2
  • Growth/reversed funnel oefening
  • Experiment cards
  • Measurement & reporting

 
Huiswerk: checklist tools, admin & tactics
 

Dag 3
  • Voor 3 growth marketing experimenten voor je eigen bedrijf uit
    • from idea to landing page;
    • outreach campaign on Linkedin; 
    • Facebook retargeting ads;
    • competitor backlink scraping & native ads
  • Feedback & ondersteuning door de trainers bij het uitvoeren van de experimenten
     

Sprekers

Deze sessie wordt gegeven door Dennis De Cat & Pauline D'Haese van Upthrust. Interactieve en hands-on training gegarandeerd!

Je kan ter voorbereiding ook hun online-opleiding al raadplegen.
 

upthrust

 

vlaio

Contactpersoon

Wanneer

Prijs

Leden en niet-leden: € 75

(prijs excl. btw)

Extra info

Deze activiteit is volzet.

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Proximus
ING
Proximus
SD  Worx
Logo Premed
Logo Randstad