Overslaan en naar de inhoud gaan
Map

Groeistrategie voor (familiale) kmo's

Schrijf je in voor onze opleiding van 26 februari 2021 en ontdek hoe je de verdere groei van je bedrijf realiseert en 'legacy' creëert!

De meeste (familiale) bedrijven willen een verschil maken in hun sector en willen een rijke geschiedenis opbouwen. Verdere groei, ondernemerschap en ambitie zijn natuurlijk noodzakelijk om die toekomst te verzekeren. De verdere groei van je bedrijf over generaties heen, hoe pak je dat aan? Uiteraard rekening houdend met de mogelijkheden van (je familie én) het bedrijf!

We reiken je diverse inzichten en best practices aan rond de verdere groei van je bedrijf. We staan stil bij de vraag hoe bedrijven naar groei kijken, en op welke manier je dat vertaalt naar groeikansen voor je onderneming. Daarbij focussen we op de mogelijkheden van organische groei én groeien door overname.

Vincent Molly, professor strategie, ondernemerschap en familiebedrijven aan de AMS en KU Leuven legt je uit hoe je dat concreet aanpakt met de grootste kans op slagen. Om je concreet op weg te helpen, zullen ook ondernemers Pieter Vansynghel (CEO bij Youston) en Joris Brams (CEO bij Konings) komen vertellen hoe zij de groeistrategie van hun onderneming hebben aangepakt.

Programma

In deze opleiding komen de onderstaande vragen aan bod:   

  •  Wat betekent groei voor bedrijven?
  •  Wat zijn de voornaamste motieven om te groeien?
  •  Welke groeimogelijkheden bestaan er?
  •  Wat zijn do’s-and-don’ts bij groeien over generaties heen?
Doelgroep

Deze opleiding is gericht op eigenaar-ondernemers van (familiale) KMO's, hun opvolgers, en hun directie-/bestuursleden.

Docent

Vincent Molly, Straio, Familymind, AMS, KU Leuven

Vincent is professor strategie, ondernemerschap en familiebedrijven aan de AMS en KU Leuven. Hij behaalde zijn PhD in toegepaste economische wetenschappen aan de Universiteit Antwerpen. Hij geeft al meer dan vijftien jaar opleidingen rond financieel en strategisch management en ondernemerschap. Hij is ook medeoprichter van Straio en Familymind.

Tijdens deze opleiding brengt onder andere Joris Brams, CEO bij drankenfabrikant Konings in Zonhoven, zijn groeiverhaal. In een interview licht hij alvast een tipje van de sluier. Meer lezen? Klik hier!

Konings

 

Erkenningsnummer KMO-portefeuille:

DV.O105507

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

Aantal opleidingsuren: 7 uren

KMO-portefeuille   Mensura    Proximus

Vind alle opleidingen via www.voka.be/limburg/kameracademie

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Limburg
Gouverneur Roppesingel 51
3500 Hasselt

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 350,00 excl. btw

Niet-leden:
€ 450,00 excl. btw

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

100% van de deelname is verschuldigd als de annulering op minder dan 7 kalenderdagen voor de activiteit plaatsvindt. De annulering moet schriftelijk gebeuren (per e-mail). Een vervanger mag steeds jouw plaats innemen.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.