Skip to main content
  • Activiteiten
  • Forfaitaire onkostenvergoedingen en andere terugbetalingen van onkosten

Forfaitaire onkostenvergoedingen en andere terugbetalingen van onkosten

  • Online

Een correct onkostenbeleid is ook een stap vooruit bij fiscale en sociale controles!

Ben jij voldoende op de hoogte van de recente regelgeving inzake de terugbetaling van onkosten? Het zijn deze vergoedingen die vaak het eerst worden gecontroleerd bij een fiscale of sociale controle. Eventuele sancties bij foutieve toepassing zijn niet te onderschatten.

Deze korte maar krachtige opleiding licht jou in over de do’s en don’ts in deze materie. Zo ben jij voorbereid bij een eventueel verrassingsbezoek van een inspectiedienst en vermijd je onnodige sancties.

INHOUD

  • Wanneer en waarom kiezen voor een forfaitaire terugbetaling van onkosten?
  • Waarom een fiscaal akkoord aanvragen en hoe optimaliseren?
  • Wat zijn de sociale/fiscale gevolgen van een herkwalificatie?
  • Hoe de terugbetaling van kosten binnen de onderneming reglementeren?
  • Hoe reageren in geval van sociale inspectie?
  • Welke risico's zijn verbonden aan het ter beschikking stellen van een gsm, een computer en een internetaansluiting?
  • Wat kan terugbetaald worden aan werknemers die zich binnen België en naar het buitenland verplaatsen en aan buitenlandse werknemers?

DOELGROEP
Dit seminarie richt zich tot bedrijfsleiders, financieel directeurs, hr-directeurs en hun medewerkers, bedrijfsjuristen, compensation- & benefitsverantwoordelijken en payrollbeheerders.

SPREKERS
Jolien Costermans en Sophie Bontinck, Deloitte

Contactpersoon

Margo Mathys

Coördinator opleidingen en lerende netwerken

Adres

Zetel Antwerpen
Markgravestraat 12
2000 Antwerpen

Wanneer

Prijs

Als lid betaal je 185 euro (excl. 21 % btw)
Als niet-lid betaal je 245 euro (excl. 21 % btw).

Voorwaarden

Annulatie
Annuleren kan enkel schriftelijk tot en met 5 oktober 2022. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen. De Kamer behoudt zich het recht om de opleiding te annuleren indien, ondanks alle inspanningen, de omstandigheden ons ertoe dwingen. Het volledige inschrijvingsgeld wordt dan teruggestort.

Kmo-portefeuille
Recupereer een deel van je opleidingskosten via de kmo-portefeuille. De aanvraag moet ten laatste twee weken na de start van de opleiding gebeuren op www.kmo-portefeuille.be.
Indien je beroep doet op de kmo-portefeuille, dien je nog btw op de volledige opleidingskost te betalen.

Benodigde informatie kmo-portefeuille
Het registratienummer van Voka – Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland: DV.O104083.
Type dienstverlening: opleiding
Datum inschrijving: 12 oktober 2022
Projectbedrag: €185 voor leden, €245 voor niet-leden
Aantal opleidingsuren: 3

Coronamaatregelen
Deze activiteit wordt georganiseerd met respect voor de veiligheidsmaatregelen die op dat moment gelden. We houden ingeschreven deelnemers een week vooraf op de hoogte over eventuele extra maatregelen of wijzigingen.

Privacy
Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Hulp nodig?

AW_Welt Whitepaper Inclusieve leidinggevende