Skip to main content
Logo software en IT

Excel dashboards

Wil je gegevens en rapporten op een efficiënte, overzichtelijke en flexibele manier visualiseren? Dan is een Excel-dashboard dé oplossing voor jou! 

Het is een van de krachtigste manieren om te rapporteren en gegevens op een efficiënte, overzichtelijke en flexibele manier te visualiseren. Dankzij deze tool maak je in één oogopslag essentiële kerngetallen of KPI’s duidelijk. Daarbovenop geef je elk rapport de professionele look die je wilt. 

De inhoud van deze opleiding: 

  • structuur van een dashboard
  • scenario's invoeren
  • dynamische grafieken
  • functies in boordtabellen
  • geavanceerde draaitabelcalculaties
  • voorwaardelijke opmaak In Depth
  • KPI-mogelijkheden met Excel
  • besturingselementen In Depth
  • inleiding tot Slicers (Excel 2010)
  • toegang tot websites, fora en andere informatiebronnen
  • praktijkcases en modellen

Tijdens deze workshop:

  • oefen je met de volgende Excel-functies en functionaliteiten: NA, OFFSET, INDIRECT, ISERROR, INDEX, MATCH, multiple VLOOKUP, databasefuncties, IF, GETPIVOTDATA, HYPERLINK,  …
  • ga je aan de slag met besturingselementen zoals Slider, Combo, Checkbox, GroupBox, …

Na deze workshop:

  • maak je op een efficiënte manier zelf dashboards
  • ken je de do's-and-don'ts in dashboarding
  • bespaar je veel tijd dankzij enkele zeer geavanceerde functies
  • maak je je dashboards interactief en gebruiksvriendelijk op
  • versterk je je boodschap dankzij de juiste keuzes voor visualisering en rapportering

Doelgroep
Wil je uitblinken met overtuigende en interactieve dashboards? En heb je al een stevige Excel-kennis*?
Dan is deze opleiding precies wat je zoekt! 

Dit is een niet te missen workshop voor zowel hr-, financiële en marketingprofessionals, als voor businessanalisten en productiemanagementspecialisten, enz.

* Ervaring met de VLOOKUP-functie, draaitabellen en het intensief bewerken van cijfermateriaal in Excel is een must!

Jouw trainer
Hans Swinnen - iNative.
Hans heeft een pedagogische achtergrond met een voorliefde voor ICT.  Met meer dan 15 jaar ervaring in end-user training en maatwerk blijft het voor Hans een uitdaging om ook jouw Office-kennis aan te scherpen.  De trainingen die dagelijks door hem gegeven worden, staan voor input door de deelnemer, interactie, structuur en no nonsense antwoorden.  Dit alles in een aangenaam en praktijk reëel kader.

Deze opleiding voldoet aan de norm inzake permanente vorming bij het IAB: erkenningsnummer IAB: IAB: B0578/2018-06

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Mechelen-Kempen (Locatie Geel)
Kleinhoefstraat 9
2440 Geel

Wanneer

Prijs

Leden:
€360 Excl. BTW

VROEGBOEKKORTING: T.e.m. 3/9 betaal je als Voka-lid slechts € 324.

Niet-leden:
€540 Excl. BTW

Klik hier voor meer info over jouw ledenvoordelen

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

KMO-portefeuille
Bespaar tot 30% op jouw deelnameprijs. Het projectbedrag is €360/leden en €540/niet-leden. Indien je inschreef t.e.m. 3 september is het projectbedrag als lid van Voka € 324. De aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Ons registratienummer is DV.O104982. Je kan hiervoor 7 opleidingsuren ingeven.
Meer info: www.kmo-portefeuille.be

Annulatievoorwaarden:
Annulering van jouw inschrijving is, uitsluitend schriftelijk (per e-mail), mogelijk tot 10 werkdagen voor het begin van het seminarie. Vanaf  10 werkdagen blijft bij annulering het volledige inschrijvingsgeld verschuldigd. Jouw plaats mag echter altijd door een collega worden ingenomen.

Meer info
kameracademie.mk@voka.be
Tel 014/56 30 30

ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Deloitte Private
pfl