Skip to main content
computeropleidingen

Excel dashboards

Een Excel dashboard is dé oplossing. Het is één van de krachtigste manieren om te rapporteren en gegevens op een efficiënte, overzichtelijke en flexibele manier te visualiseren. Ontdek de mogelijkheden in deze workshop op 5 maart 2020!

Je beschikt over een grote hoeveelheid data, maar je weet niet hoe je ze gestructureerd kunt voorstellen. Je hebt een massa informatie, maar wat je exact wil aantonen krijg je niet gevisualiseerd. Je rapporteert vaak en zou graag jouw rapporten een professionele look willen geven. Herken je dit?

Een Excel dashboard is dé oplossing. Het is één van de meest krachtige manieren om te rapporteren en gegevens op een efficiënte, overzichtelijke en flexibele manier te visualiseren. In één oogopslag maakt een dashboard essentiële kerngetallen of KPI’s helder.

Hoe presenteer je de informatie het best? Welke Excel-tools kan je efficiënt combineren? Aan welke regels moet je je houden om een overzichtelijke boordtabel te creëren? Dat leer je in deze opleiding.

  • Structuur van een dashboard
  • Scenario's invoeren
  • Dynamische grafieken
  • Functies in boordtabellen
  • Advanced Pivot Table calculations
  • Voorwaardelijke opmaak In Depth
  • KPI-mogelijkheden met Excel
  • Besturingselementen In Depth
  • Inleiding tot Slices (Excel 2010)
  • Toegang tot websites, fora en andere informatiebronnen
  • Praktijkcases en modellen

Tijdens de opleiding oefen je met deze Excel-functies en functionaliteiten: NA, OFFSET, INDIRECT, ISERROR, INDEX, MATCH, multiple VLOOKUP, Database functies, IF, GETPIVOTDATA, HYPERLINK,  … en met deze besturingselementen: Slider, Combo, Checkbox, GroupBox, …


Resultaat

  • Je kan op een efficiënte manier zelf dashboards maken.
  • Je kent de do's-and-dont's in dashboarding.
  • Je hebt enkele zeer geavanceerde functies onder de knie die jou veel tijd besparen.
  • Je weet hoe je jouw dashboards interactief en gebruiksvriendelijk opmaakt.
  • Je weet hoe je jouw boodschap versterkt dankzij de juiste keuzes voor visualisering en rapportering.

Klik hier om te testen of jouw niveau voldoende is voor deze opleiding.

Elke deelnemer zal een laptop ter beschikking krijgen waar er wordt gewerkt met de meest recente versie, nl. Office 2010.

  • Financiële professionals
  • Business analisten
  • HR professionals
  • Marketing professionals
  • Production management specialists

Kortom, iedereen die over een stevige Excel kennis beschikt en hun omgeving wil verbazen met overtuigende en interactieve dashboards. Ervaring met de Vlookup functie, pivot tables en het intensief bewerken van cijfermateriaal in Excel is hierbij een must!

Hans Swinnen.

InFidem is een organisatie die jaarlijks meer dan 20.000 werknemers een opleiding verstrekt. Hun expertise ligt vooral in het domein van computeropleidingen voor eindgebruikers.

Erkenningsnummer KMO-portefeuille:

DV.O105507

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

KMO-portefeuille   Mensura    Proximus

Vind alle opleidingen via www.voka.be/limburg/kameracademie

Contactpersoon

Michèle Martens

Coördinator Kameracademie

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Limburg
Gouverneur Roppesingel 51
3500 Hasselt

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 350,00 excl. btw

Niet-leden:
€ 450,00 excl. btw

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

100% van de deelname is verschuldigd als de annulering op minder dan 14 kalenderdagen voor de activiteit plaatsvindt. De annulering moet schriftelijk gebeuren (per e-mail). Een vervanger mag steeds jouw plaats innemen.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Hulp nodig?

ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
Logo Hands
Logo G4S
Logo JAM
Ethias
Trixxo