Leer in 4 stappen minder/omgaan met wanbetalers tijdens onze workshop op 3 maart 2020. Focus je op het belang van effectief debiteurenbeheer in de praktijk.
Onbetaalde facturen blijven een permanente zorg in het bedrijfsleven. De redenen waarom een klant laat betaalt, zijn zeer divers: financiële problemen, moedwil, klachten, eigen betaaltermijn … Correct reageren op al deze ‘argumenten’ is niet altijd evident. Tijdens deze opleiding schetsen we het belang van goed betaalgedrag en nadien gaan we op een zeer praktijkgerichte manier aan de slag. We verpakken het financiële doel in een commercieel, klantvriendelijk kleedje. Gevolg: uw klant betaalt én wil klant blijven. Vaak realiseert hij nog meer omzet dan voordien.
Inleiding
- Belang van correct betaalgedrag
Preventieve acties
- Goede afspraken maken goede vrienden
- Ken je klant ( en prospect)
- Kwaliteit in denken en doen doorheen het hele ondernemingsproces
Curatieve acties
- Wat, wie, wanneer en hoe volg je niet betalers op?
- Intern of externe acties?
- Finance of sales?
Iedereen die begaan is met correct betaalgedrag van klanten
Marleen Miechielsen, bestuurder MTC BV expert debiteurenbeheer met praktische en theoretische kennis. Auteur van diverse boeken rond debiteurenbeheer.
-BIBF-erkenningsnummer: 101180
Erkenningsnummer KMO-portefeuille:
DV.O105507
Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.