Overslaan en naar de inhoud gaan
Map
Voka Lerend Netwerk

DigiZorg | IT-aanbestedingen in de zorg

Gedurende zes sessies ga jij samen met collega’s van middelgrote zorgondernemingen aan de slag met projectmanagement van IT aankoopdossiers. Staat jouw zorgonderneming binnenkort voor een grote nieuwe IT-aanbesteding, zoals de vervanging van het EPD? Tijdens dit traject helpen de deelnemers elkaar met veelvoorkomende uitdagingen horende bij IT-aanbestedingen in de zorg. Na dit traject heeft je zorgonderneming de IT-infrastructuur die nodig is om te voldoen aan rapporteringsverplichtingen, data te verzamelen en uit te wisselen, op een veilige manier.

Deze sessies kaderen in de 'DigiZorg' dienstverlening van Voka. We verbinden en versterken zorgbedrijven zodat ze meer vertrouwen krijgen in de digitale revolutie. Heb je nood aan een succesvol digitaal project binnen jouw Vlaamse zorgonderneming? Met dit aanbod wil Voka de digitalisering van de Vlaamse zorg een boost geven. Meer info over DigiZorg. 

 

Zijn deze noden herkenbaar? Dat is dit traject iets voor jou! 

  • Behoeftenidentificatie
    • Hoe kan je efficiënter data verzamelen en uitwisselen, op een veilige manier? Hoe efficiënter voldoen aan de rapporteringsverplichtingen? 
    • Hoe zorg je ervoor dat je de eigen noden goed in kaart hebt? Zowel op technisch als functioneel vlak. 
    • Hoe breng je samen met je collega’s de behoeften in kaart? 
  • Change management / Organisatorische veranderingen 
    • Hoe manage je de verwachtingen van collega’s en organisatie? 
    • Hoe bereid je de organisatorische verandering voor? 
  • Toolselectie / Software architectuur
    • Hoe stel je de ideale combinatie van tools samen? 
    • Hoe maak je de software architectuur van de zorgonderneming toekomstbestendig? 
  • Communicatie / Onderhandelingen / Leveranciersrelaties
    • Hoe zorg je dat noden goed gecommuniceerd worden naar de verkoper? 
    • Met welke partners zal je moeten onderhandelen?
    • Hoe zorg je voor een goed beheer van software licenties (en prijscontrole)?
  • Projectmanagement
    • Hoe zet je een sterk projectverloop en projectcontrole op? 
    • Hoe behoud je een goede relatie met de leverancier? 
  • De thema’s van de sessies worden bepaald samen met de groep, tijdens de kick-off

     

Programma kick-off 

  • De startsessie staat gepland op dinsdag 18 juni 2024 van 17 tot 20 uur te Voka Gent
  • Uiteenzetting over de grootste uitdagingen van projectmanagement van IT aankoopdossiers voor middelgrote zorgondernemingen. We nodigen een inspirerende keynote spreker uit. 
  • Uitwisseling over eigen uitdagingen en drempels voor het verbeteren van de IT-infrastructuur.
  • Concrete subthema’s bepalen van de volgende sessies, gebaseerd op uitdagingen van de groep. Jullie nemen het traject in eigen handen want jullie bepalen zelf mee welke thema's aan bod komen tijdens dit traject, zo spelen we maximaal in op jullie noden.  
  • Slotwoord door Dries Mahieu, Voka Oost-Vlaanderen
  • Netwerkmoment: we zetten sterk in op interactie dus een sterke kennismaking na de sessie mag niet ontbreken. Wij voorzien hapjes, drankjes en een gemoedelijke sfeer. 
     

Praktisch

  • Start: kick-off op dinsdag 18 juni 2024 van 17 tot 20 uur
  • Locatie kick-off: Voka Oost-Vlaanderen, Voka Box Gent, Lammerstraat 18, 9000 Gent
  • Sessies: 6 sessies, de eerste sessie valt op 18 juni, data van overige vijf sessies worden bepaald samen met de groep
  • Wanneer: telkens op dinsdag van 17 tot 20 uur

Doel

Dit zesdelige traject, onderdeel van Voka's 'DigiZorg' dienstverlening, biedt middelgrote zorgondernemingen de mogelijkheid om samen met collega's IT-aankoopdossiers effectief te beheren. Kernthema's omvatten behoeftenidentificatie, verandermanagement, toolselectie, leveranciersrelaties, projectmanagement en licentiebeheer. Het doel is om de digitalisering van Vlaamse zorgbedrijven te versnellen en vertrouwen te creëren in de digitale revolutie. De sessies zijn interactief en stellen deelnemers in staat om specifieke vragen te stellen over hun eigen noden en uitdagingen in de zorgsector. Na afronding van het traject hebben de deelnemers een verbeterde IT-infrastructuur om te voldoen aan rapportagevereisten en veilige gegevensuitwisseling in de zorgsector mogelijk te maken.

Voor wie

  • Voor verantwoordelijken IT en/of aankoop die aankoopdossiers voorbereiden binnen een middelgrote zorgonderneming. 
  • Functie: management en verantwoordelijken in IT en/of aankoop. Ook andere functieprofielen zijn welkom als je (mede-)verantwoordelijk bent voor de IT aankoopdossiers. 
  • Maturiteit: we stemmen de maturiteit van de deelnemers af op elkaar zodat we gefocust kunnen werken. Vooral voor kleine en middelgrote zorgondernemingen. 
  • Type onderneming: enkel voor zorg en health sector. Voor maatwerkbedrijven, zorgondernemingen, ziekenhuizen, woonzorgcentra, psychiatrie, jeugdinstellingen, dagverblijven, thuiszorg, sociale diensten, … 

Prijs

950 euro

 

 

 

Contactpersoon

Dries Mahieu

Innovatie - Duurzaam Ondernemen

Adres

Voka Oost-Vlaanderen
Voka Box Gent
9000 Gent

Wanneer

Prijs

950 euro

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Contactpersoon

Dries Mahieu

Innovatie - Duurzaam Ondernemen

Adres

Voka Oost-Vlaanderen
Voka Box Gent
9000 Gent

Wanneer

Prijs

950 euro

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.