Skip to main content

Digitalisering van sales en marketing

  • Online

Er zijn op vandaag heel veel digitale tools op de markt om jouw marketing en sales te automatiseren. In dit Lab, dat gebruik maakt van design thinking methodieken, wordt je stap voor stap begeleid in het definiëren en toepassen van de voor jou geschikte digitale tools.

Dit Lab is geschikt voor:

  • Bedrijven die hun sales & marketing activiteiten futureproof willen maken via digitalisering.
  • Bedrijven die inzicht willen krijgen in de stappen die gezet moeten worden om sales en marketing te digitaliseren.
  • Bedrijven die willen achterhalen welke van de vele digitale tools voor hen meest effectief zijn.
  • Bedrijven die zich engageren om alle oefeningen te maken die hen in het Lab worden aangereikt, eindigen met een roadmap om de digitalisering van hun sales en marketing succesvol te realiseren.

Programma

Module 1: Why?

In een eerste fase gebruiken we een aantal design thinking technieken om in kaart te brengen hoe een (potentiële) klant op zoek gaat naar jouw product of dienst. Aan de hand van theorie en oefeningen maak je kennis met begrippen en methodieken als ‘persona’, ‘empathy mapping’, ‘mindset’ en ‘customer journey’. Je leert bovendien de digitale maturiteit van je onderneming te evalueren aan de hand van een ‘digitisation readiness assessment’.

Module 2: What?

In de tweede module ga je aan de slag met de customer journey uit module 1 en leer je hoe ‘jobs to be done’ uit te werken voor geselecteerde persona’s. Hiermee kun je aan de slag om ideeën en oplossingen te genereren.
Op technologisch vlak maak je tijdens deze module kennis met verschillende technologieën, platformen en digitale tools die interessant kunnen zijn om een antwoord te bieden op de ‘jobs to be done’ van jouw klanten. Je leert meer over het automatiseren van online communicatie en hoe je leads kan converteren via meerdere platformen, SEO optimalisering en de potentiële meerwaarde van chat- en voicebots.

Module 3: How?

Deze module draait helemaal rond het genereren en selecteren van ideeën, geïnspireerd door de ‘jobs to be done’ en de technologische mogelijkheden die in de vorige module aan bod kwamen. Je leert de ideeën mappen en prioritiseren in een impact/effort quadrant:

  • ‘Fill-ins’: ideeën die weinig inspanning vragen maar ook weinig opleveren.
  • ‘Thankless tasks’: ideeën die veel inspanning vragen en ook weinig waarde toevoegen.
  • ‘Quick wins’: ideeën die relatief weinig inspanning vragen maar wel een groot effect kunnen hebben.
  • ‘Major projects’: ideeën die een grote inspanning vragen met een grote meerwaarde voor klanten.

Module 4: Go!

Nu ga je aan de slag met de geselecteerde oplossingen en werk je een roadmap en actieplan uit op basis van de ‘quick wins’ en ‘major projects’. Einddoel = een ‘proof of concept’ bouwen die je kan testen vooraleer naar een volledige implementatie te gaan.

Mural

Voor dit lab maken we gebruik van Mural: een digitale tool voor co-creatie, presentaties, media, links en documenten waartoe alle deelnemers toegang krijgen. Indien nodig kunnen de sessies op deze manier volledig “covid-proof” gefaciliteerd worden.

Sprekers

Het lab wordt verzorgd door Grisha Verlinden, business designer bij het designbureau The Argonauts en Dominique Hoogsteder, digital marketing expert bij Future Marketing Agency.

Beiden beschikken over ruime ervaring in het toepassen van design thinking & digitale marketing in verschillende bedrijfsomgevingen.

Vlaio

Contactpersoon

Joël Dewalheyns

Adviseur Innovatie & Digitalisatie

Wanneer

Prijs

  • 550 euro (excl. btw)

In deze prijs is een lunch inbegrepen.

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Proximus
ING
Proximus
SD  Worx
Logo Premed
Logo Randstad