Skip to main content

Digitale transformatie - Iedereen digitaal!

Digitale transformatie en digitalisering: je hebt er zeker al van gehoord. Alleen: waar en hoe te starten? Moet er een verantwoordelijke digitale transformatie aangesteld worden? Gebeurt transformatie bottom-up of top-down? En komt de transformatie vanuit een defensieve strategie of vanuit een offensieve strategie? Kan dit in kleine stapjes of moet er meteen gemikt worden op een complete transformatie? Kom het te weten tijdens dit traject. 

Zet de next steps op vlak van digitalisering tijdens 6 interactieve sessies en 2 individuele coachingsessies.

Wil je de interne processen efficiënter en digitaal organiseren? Jouw medewerkers en klanten beter ondersteunen door online tools te gebruiken en de manuele handelingen te verminderen?

In dit traject ga je aan de slag met de digitale strategie van jouw onderneming door:

  • de interne efficiëntie te verbeteren
  • de interne en externe communicatie (naar de eigen medewerkers, klanten en leveranciers) te optimaliseren
  • jouw digitale strategie uit te tekenen in een actieplan
Sessie 1 - Bepaal jouw digitale strategie
  • Kennismaking: max. 2 deelnemers (CEO/management) van alle ondernemingen aanwezig.
  • Beschrijven van de onderdelen van een digitale strategie, inclusief een strategie m.b.t. cybersecurity.
  • Methodiek voor het opstellen van een digitale strategie voor de onderneming.
  • Cases bespreken van digitale businessmodellen en evoluties.
  • Inspirerende voorbeelden en meer en minder succesvolle verhalen uit de praktijk.
Individuele coachingsessie 1
  • Individuele coachingsessie in de onderneming
  • Alle deelnemers binnen de organisatie zijn aanwezig waar dieper ingegaan wordt op de digitale strategie en digitale verwachtingen specifiek voor je bedrijf. 
Sessie 2: Iedereen digitaal: sales & marketing
  • Kennismaking: medewerkers betrokken bij sales & marketing aanwezig.
  • Digitale transformatie in sales & marketing: valkuilen en inspirerende voorbeelden.
  • Digitale technologieën voor sales & marketing, waaronder het versterken van de digitale opvolging via CRM.
  • Bepalen van digitale persona’s en uitwerken van een digitale customer journey met de verschillende digitale touchpoints.
  • Overzicht van de belangrijkste cyberrisico's van het extern connecteren met klanten en leveranciers.
Sessie 3: Iedereen digitaal: finance & accounting
  • Kennismaking: medewerkers betrokken bij finance & accounting aanwezig.
  • Digitale transformatie in finance & accounting: valkuilen en inspirerende voorbeelden.
  • Inzichten in de belangrijke administratieve processen. 
  • Digitale technologieën voor finance & accounting.
  • Hoe omgaan met de veiligheid van financiële bedrijfsdata.
Sessie 4: Iedereen digitaal: Hr en L&D
  • Kennismaking: medewerkers betrokken bij Hr en L&D aanwezig.
  • Hoe omgaan met veranderingen binnen de hr-organisatie.
  • Digitaal leiderschap, hoe neem je mensen mee in digitale transformatie.
  • Hoe kan je de organisatie beter voorbereiden inzake cyberrisico's, m.a.w. inzetten op opleiding en bewustwording van de mogelijke gevaren inzake cyber.
Sessie 5: Iedereen digitaal: IT
  • Kennismaking: medewerkers betrokken bij IT aanwezig.
  • IT als people business. De rol van de IT-afdeling is inmiddels veranderd van dicteren, repareren en beheren, naar adviseren, faciliteren en optimaliseren.
  • IT versus product ownership binnen afdelingen 
  • De rol van de IT-verantwoordelijke op het vlak van cybersecurity
Individuele coachingsessie 2
  • Individuele coachingsessie in de onderneming waar alle deelnemers binnen de organisatie aanwezig zijn.
  • Reflectie lessons learned, prioriteiten stellen alsook voorbereiding actieplan.
Sessie 6: Presentatie actieplan en de verdere stappen in uw digitale transformatie
  • Max. 2 deelnemers (CEO/Management) van de opleiding stellen hun actieplan voor, inclusief doelstellingen, strategie en budget, de uitdagingen en hoe ze deze willen beantwoorden.
  • Feedback wordt gegeven en de volgende stappen worden vastgezet.

Doelgroep

Dit traject richt zich elke onderneming die aan de slag wil gaan met haar eigen digitale strategie onderneming en next steps wil zetten op vlak van digitalisering. Zowel voor kleine, middelgrote als grote ondernemingen. 

Sprekers

De Deloitte Private experten die dit traject begeleiden zijn allen experten in digitale transformatie in hun deeldomein.

vlaio

Contactpersonen

Melissa Sente

Adviseur Digitalisatie en Innovatie

Martine Smets

Assistente Arbeidsmarkt & Onderwijs, Assistente Directeur Dienstverlening

Adres

Voka – Kamer van Koophandel Mechelen-Kempen Kantoor Geel
Kleinhoefstraat 9
2440 Geel

Wanneer

Prijs

€ 1000,00 (excl. btw)

Doelgroep

HR-managers, IT-managers, projectmanagers, communicatiespecialisten en communicatiemanagers, C-level

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Proximus
ING
Proximus
SD  Worx
Logo Premed
Logo Randstad