Skip to main content
Persoonlijke skills

De kracht van non-verbale communicatie

Lichaamstaal is de geheime sleutel tot succes waar niemand over spreekt! Volg onze workshop op 19 mei 2020 en kom alles te weten over De kracht van non-verbale communicatie .

In een wereld waar we zo gefocust zijn op ‘wat’ we zeggen, negeren mensen vaak ‘hoe’ ze een boodschap brengen. Nochtans bewijst de wetenschap dat meer dan 60% van onze communicatie non-verbaal wordt overgebracht en dat non-verbale signalen 12 tot 13 keer krachtiger zijn dan woorden.

Deelnemers krijgen via deze training inzicht in de eigen non-verbale communicatie, maar ook in de lichaamstaal van hun klanten, collega’s en stakeholders. Hierdoor creëert men grip op de eigen uitstraling, maar ook op gesprekken, onderhandelingen en resultaten

Beheersing van lichaamstaal is vaak het missende ingrediënt bij veel professionals. De juiste lichaamstaal  versterkt people skills, emotionele intelligentie, relaties, charisma, impact en invloed op anderen.

Een 1-daagse workshop reikt professionals essentiële non-verbale handvaten aan die zij nodig hebben om beter te functioneren, negatief non-verbaal gedrag te detecteren in zichzelf maar ook bij anderen, verbinding te maken, geloofwaardigheid uit te stralen en een positieve indruk te maken in welke situatie dan ook.

Inhoudelijk zal gewerkt worden op gedragsverandering rond:

1) Bewustwording van de eigen non-verbale signalen die men uitzendt

2) Bijsturen en/of versterken van het eigen non-verbale gedrag (uitstraling, zelfvertrouwen, …)

3) Het kunnen herkennen van non-verbale signalen bij anderen en hierop inspelen om de behoeften van de gesprekspartner beter te doorgronden

Deelnemers zullen tijdens de sessie geprikkeld worden en zich bewust worden van het belang van non-verbale communicatie. Bovendien zullen zij naar huis gaan met een aantal concrete vaardigheden die ingeoefend werden tijdens de training en die meteen nuttig in de praktijk om te zetten zijn, zowel in de privésfeer als op het werk.

Onderdelen die aan bod komen:

  • Inleiding & Achtergrond
  • Grondbeginselen non-verbale communicatie (definitie, belang, impact)
  • Bewust worden van het eigen non-verbale gedrag en de impact ervan op anderen
  • Het eigen non-verbale gedrag
  • Anderen leren lezen
  • Vraag & antwoord

Mensen zijn zich doorgaans onvoldoende bewust van de enorme impact van non-verbale communicatie op hun leven, werk en succes.

Deelnemers zijn personen uit diverse sectoren en functies.

De docent ziet het als haar opdracht om de wereld ervan te overtuigen dat body language onmisbaar is voor iedereen die het verschil wil maken in een professioneel milieu vol high potentials. Er wordt uitgegaan van het vermoeden dat deelnemers nog weinig tot geen voorkennis hebben rond het thema.

Eva Vissers, Human Frequency

Eva Vissers specialiseerde zich in body language en non-verbale strategie-analyse nadat ze gedurende 10 jaar als directielid in een grote overheidsorganisatie werkte. Eva werd als eerste en enige in België gecertificeerd door Science of People, een gerenommeerd Human Behavior Research Lab in de VS. Door hun non-verbale vaardigheden te finetunen, helpt ze professionals op hoog niveau om hun doelen te bereiken.

Erkenningsnummer KMO-portefeuille:

DV.O105507

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

KMO-portefeuille   Mensura    Proximus

Vind alle opleidingen via www.voka.be/limburg/kameracademie

Contactpersoon

Lena Clement

Coördinator Kameracademie

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Limburg
Gouverneur Roppesingel 51
3500 Hasselt

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 350,00 excl. BTW

Niet-leden:
€ 450,00 excl. BTW 

Voorwaarden

100% van de deelname is verschuldigd als de annulering op minder dan 14 kalenderdagen voor de activiteit plaatsvindt. De annulering moet schriftelijk gebeuren (per e-mail). Een vervanger mag steeds jouw plaats innemen.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Hulp nodig?

ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
Logo Hands
Logo G4S
Logo JAM
Ethias
Trixxo