
De eerste stappen naar een informele feedbackomgeving
Efficiënt feedback geven en communiceren is een kunst. Word een ware meester en ontdek alle do's-and-don'ts tijdens onze workshop van 18 maart 2021!
Om succesvol te zijn moet je communicatie effectief én efficiënt zijn. Daarnaast is het belangrijk dat wat je zegt, zo natuurlijk mogelijk overkomt. Want hoe je boodschap bij je gesprekspartner binnenkomt, is doorslaggevend voor het succes van je communicatie.
In deze opleiding gaan we aan de slag met hands-on technieken die je toelaten om de perceptie bij anderen te sturen. Je ontdekt met andere woorden hoe je moet communiceren om de medewerkers in je team of organisatie in beweging te krijgen, en zo je doelstelingen te bereiken. Je leert de juiste attitude en vaardigheden ontwikkelen om met effectieve communicatie een van de grootste uitdagingen in organisaties aan te gaan: mensen managen en motiveren.
In deze opleidingen komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Doelgericht communiceren
- Hoe communiceer je als je impact, een draagvlak of begrip wilt?
- Hoe creëer je duidelijkheid bij je publiek?
- Wat is feedback precies?
- de definitie van het concept feedback
- feedback als middel, niet als doel op zich
- de elementen die bijdragen tot de acceptatie van feedback benoemen
- de rol van feedback bij gedragsverandering
- Naar een informele feedbackomgeving
- de voorwaarden voor een informele feedbackomgeving
- de betekenis van een informele feedbackomgeving voor jou
- het verwachte gedrag van medewerkers
- de eerste stappen naar de inrichting van een informele feedbackomgeving
- constructieve feedbackgesprekken voeren
We vertrekken vanuit de eigen ervaringen van de deelnemers die we combineren met verschillende wetenschappelijke inzichten over feedback.
Je mag een persoonlijke aanpak en een sessie met veel afwisseling verwachten. De opgedane inzichten helpen je om effectievere gesprekken te voeren met de mensen rondom jou. Je krijgt bovendien inzicht in praktische en hands-on handvatten om positieve impact te hebben op anderen.
Herken jij de onderstaande situatie of stel jij je soms een van de onderstaande vragen? Dan is deze opleiding iets voor jou!
Ik heb soms het gevoel dat mijn communicatie fout begrepen wordt, weerstand oproept of niet doordringt.
Hoe kan feedback bijdragen om tot een gedragsverandering te komen?
Hoe kan ik feedback inzetten om mensen beter te laten presteren?
Hoe ga ik om met iemand die er de kantjes van af loopt?
Wat is een informele feedbackomgeving eigenlijk?
Dit programma is ontwikkeld voor leidinggevenden in verschillende sectoren die hun communicatievaardigheden willen aanscherpen, en willen ontdekken hoe ze door hun manier van communiceren echt positieve impact kunnen uitoefenen op anderen.
Hannelore Devos, cofounder Moove Forward
Hannelore heeft een achtergrond als arbeidspsychologe en begeleidt vandaag met Moove Forward ondernemers, leidinggevenden en teams. Het engagement van medewerkers verhogen, hen motiveren en zo hun prestaties verbeteren is de rode draad door de begeleidingstrajecten die Hannelore met organisaties doorloopt.
Erkenningsnummer KMO-portefeuille:
DV.O105507
Aantal opleidingsuren: 6,5 uren
Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.