Skip to main content

Correct communiceren in een crisissituatie

Voorbereid zijn op een crisis

In een crisissituatie moet je als bedrijfsleider niet alleen snel de juiste beslissingen nemen, maar tegelijk ook de communicatie erover zo goed mogelijk tackelen. Hoe pak je dit praktisch het best aan? Wat vertel je aan de buitenwereld? Wat communiceer je naar jouw werknemers? En welke kanalen gebruik je hiervoor?

In drie sessies (in totaal anderhalve dag) krijg je concrete handvaten mee om goed voorbereid een crisissituatie het hoofd te kunnen bieden.  

  • Sessie 1: interactieve, theoretische sessie crisiscommunicatie: Deze sessie koppelt de theorie aan duidelijke voorbeelden uit de praktijk. De focus ligt op crisisvoorbereiding en crisismanagement.
  • Sessie 2: simulatie van een crisissituatie: Tijdens een realistische simulatie van een crisissituatie toets je je voorbereiding aan de praktijk. Een evaluatie helpt je om jouw reflexen en kennis verder aan te scherpen.
  • Sessie 3: mediatraining:Ten slotte leer je hoe je het best communiceert naar de buitenwereld. Je krijgt cameratraining en concrete tips om vakkundig interviews te geven.

DOELGROEP
Bedrijfsleiders van ondernemingen die een risico lopen op een crisissituatie zoals een brand, een incident met gevaarlijke producten…  

SPREKER
Whyte Corporate Affairs nv is een Belgisch onafhankelijk consultancybureau. Zijn experts bieden advies en ondersteuning in bedrijfscommunicatie en public affairs.

Contactpersoon

Margo Mathys

Coördinator opleidingen en lerende netwerken

Adres

Zetel Antwerpen
Markgravestraat 12
2000 Antwerpen

Wanneer

Prijs

Als lid betaal je 550 euro (excl. 21% btw)
Als niet-lid betaal je 630 euro (excl. 21% btw)

Voorwaarden

Annulatie
Annuleren kan enkel schriftelijk tot en met 6 juni 2022. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen. De Kamer behoudt zich het recht om de opleiding te annuleren indien, ondanks alle inspanningen, de omstandigheden ons ertoe dwingen. Het volledige inschrijvingsgeld wordt dan teruggestort.

Kmo-portefeuille
Recupereer een deel van je opleidingskosten via de kmo-portefeuille. De aanvraag moet ten laatste twee weken na de start van de opleiding gebeuren op www.kmo-portefeuille.be.
Indien je beroep doet op de kmo-portefeuille, dien je nog btw op de volledige opleidingskost te betalen.

Benodigde informatie kmo-portefeuille
Het registratienummer van Voka – Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland: DV.O104083.
Type dienstverlening: opleiding
Datum inschrijving: 13 juni 2022
Projectbedrag: €550 voor leden, €630 voor niet-leden

Coronamaatregelen
Deze activiteit wordt georganiseerd met respect voor de veiligheidsmaatregelen die op dat moment gelden. We houden ingeschreven deelnemers een week vooraf op de hoogte over eventuele extra maatregelen of wijzigingen.
 
Privacy

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Hulp nodig?

Welt white paper
AW_Welt Whitepaper Inclusieve leidinggevende
Gosselin