Laat jouw medewerkers nog beter samenwerken door open te communiceren.
Als leidinggevende streef je voortdurend naar goede samenwerkingen in een opperbeste sfeer onder jouw medewerkers. Tegelijk zijn spanningen, meningsverschillen en zelfs conflicten heel normaal op de werkvloer. Vraag jij je nog af hoe je die het best kan ontmijnen? Ontdek je graag hoe jij krachtdadig kan bemiddelen in gesprekken die bol staan van meningsverschillen? Tijdens deze interactieve workshop leer je er alles over.
PROGRAMMA
- Ontdek met welke bril jij in conflictsituaties naar jezelf en anderen kijkt en wat jij daaruit kan leren over jouw persoonlijk leiderschap en werkrelaties.
- Maak kennis met een aantal conflictmodellen die je anders doen kijken naar spanningen
- Leer de fasen van een bemiddelend gesprek kennen en toepassen
- Je komt te weten welke houding en vaardigheden nodig zijn om gespannen situaties op de werkvloer te ontmijnen.
- Je experimenteert met een set aan basisvaardigheden, zodat je gespannen werksituaties durft faciliteren: meerzijdige partijdigheid, luisteren zonder vooroordelen, samenvatten en doorvragen, nieuwsgierig zijn, erkenning geven, exploreren van weerstand, behoeften, waarden en belangen.
- Stel een actieplan op zodat je gespannen situaties met meer zelfvertrouwen aankan.
DOELPUBLIEK
Bedrijfsleiders, leidinggevenden en managers die beter willen leren omgaan met spanningen en conflictsituaties.
SPREKER
Als erkend sociaal bemiddelaar, coach en trainer weet Lili Matthijs snel een sfeer van vertrouwen te creëren waarin gesprekspartners open kunnen communiceren. Daarnaast traint ze leidinggevenden en teams om krachtig om te gaan met tegenstellingen, verschillen en spanningen. Hierdoor staan ze sterker in relaties en is het prettiger communiceren en samenwerken.