
Commerciële toolbox voor de binnendienstmedewerker
Je krijgt tijdens deze dag een "refresh" aangereikt en een vernieuwde aanpak van alle inzichten en tactieken om tot een optimale telefonische aanpak te komen in jouw sector. Dit alles op interactieve wijze met als doel hogere orderscores.
Het is hier zeker niet de bedoeling om een "verplicht vast stramien" aan te geven maar wel een aantal onderbouwde inzichten mee te geven aan de hand van praktijkvoorbeelden. Je kan als commerciële medewerkers individueel de juiste tools uitkiezen om jouw eigen processen beter te begrijpen en te optimaliseren. Omdat hier sprake is van een evolutie in aanpak zullen we telkens een individuele nulmeting doen, dit houdt in dat de huidige aanpak wordt besproken om daarna mogelijke verbeteringen aan te geven.
- Klantvriendelijke en service gerichte instelling aan de telefoon;
- Beperkingen van telefonische communicatie omzetten in een voordeel;
- Proactieve houding tijdens telefoongesprekken waardoor omzetverhogend gesprek ontstaat;
- Werken naar doelen op korte en lange termijn
- Operationele behoefte analyse aan de telefoon;
- Klantgericht argumenteren aan de telefoon
- Optimaal omgaan met bezwaren en prijsbezwaren
- Comfortabel en efficiënt afsluiten aan de telefoon
- Inzichten om langdurige productieve relaties op te bouwen met klanten(= accountmanagement)
- Opportuniteiten zien en creëren bij telefonische klantencontacten
- Klachtenbehandeling
- Per telefoon activiteiten blijven ontwikkelen, ook in de aftersales periode
Doelgroep
Binnendienstmedewerkers, (junior) vertegenwoordigers, commerciële binnendienst, receptie, (administratieve) medewerkers die klanten te woord staan.
Jouw trainer
Liesbeth Huysmans is al meer dan 20 jaar zaakvoerder van LISS. Samen met een twintigtal collega’s ondersteunt LISS bedrijven om hun commerciële doelen te bereiken door verkooptraining, salescoaching en strategisch advies, in alle bedrijfssectoren , zowel BtoB als BtoC
Uw verkoopprocessen en uw mensen staan daarbij centraal.
Het resultaat: meer verkoop op korte termijn en waardevolle rendabele klantrelaties op lange termijn.