Skip to main content
  • Home
  • Activiteiten
  • Commerciële attitude en vaardigheden voor binnendienst en customer service medewerkers
Commerciële attitude en vaardigheden voor binnendienst en customer service medewerkers

Commerciële attitude en vaardigheden voor binnendienst en customer service medewerkers

Ben jij een ‘customer service’-medewerker of werk je op de commerciële binnendienst? Dan weet je dat klantgerichtheid belangrijk is. Maar lukt het jou om de verwachtingen van jouw klanten te overtreffen? 

Wil je aan de verwachtingen van de klant voldoen of deze zelfs overtreffen? Heb je veel klantcontact en vind je het belangrijk een goede indruk achter te laten? Wil je weten wat klantgericht werken precies is? In deze training staan de wensen van de klant centraal. Je leert het verschil tussen klantvriendelijkheid en klantgerichtheid en werkt aan een klantgerichte houding, uitstraling en communicatie. Je leert de verwachtingen van de klant overtreffen en je krijgt handvatten voor het omgaan met lastige klanten.

Deze opleiding is ideaal voor iedereen die werkzaam is als:

  • binnendienstmedewerker;
  • (junior) vertegenwoordigers;
  • medewerker commerciële dienst;
  • onthaalmedewerker.

Kortom, iedereen die telefonisch contact heeft met klanten en prospects. Ontdek hieronder de volledige inhoud van deze opleiding.

Programma

Wie is de klant?
  • Inzicht in en herkennen van klantenprofielen
  • Wat verwachten klanten? 
  • Hoe afstemmen op de verschillende klantenprofielen? 
Wat is klantgericht en klantvriendelijk gedrag?
  • Hoe benader ik de klant positief?
  • Wat betekent een empathische houding?
  • Hoe stel ik me proactief op?
Assertiviteit aan de telefoon
  • Assertiviteit, wat is het wel en wat is het niet?
  • Feedback geven en ontvangen
  • Klantvriendelijk ‘neen’ zeggen
Omgaan met weerstand en klachten
  • Een klacht is een kans
  • Hoe reageer ik klantgericht op een klacht?
  • En wat als ik een betweter of bullebak aan de lijn heb? 
     
De klant een goed gevoel geven
  • Hoe creëer ik waarde voor de klant?
  • Hoe draag ik bij aan een positieve uitstraling van mijn organisatie?

Spreker

Kathleen Cools begeleidt binnen Attitudo sales professionals in de ontwikkeling van attitudes en vaardigheden die leiden naar duurzame resultaten. Vanuit een jarenlange en succesvolle ervaring als verkoper en sales manager, werkt Kathleen Cools met een vernieuwende visie op verkopen. Hierbij vertrekt ze vanuit de psychologie van de klant en zijn verwachting dat een verkoper waarde moet creëren. Kathleen Cools is tevens auteur van ‘Black box van de topverkoper’, over de mindset en vaardigheden van succesvolle verkopers.

In samenwerking met

KMO-portefeuille

Contactpersoon

Katrien Deroey

Adviseur Levenslang Leren - KamerAcademie

Adres

Voka Kamer van Koophandel Vlaams-Brabant kantoor Vilvoorde
Medialaan 26
1800 Vilvoorde

Wanneer

Prijs

Voka-leden: 340 euro
Niet-leden: 580 euro

(excl. btw)

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

BVI
Made in Vlaams-Brabant
ING
Proximus
SD  Worx
Logo Premed
Logo Randstad