Skip to main content

Business Club - Strategic Sourcing

De Business Club Strategic Sourcing brengt CPO’s, sourcing- & purchasemanagers en aankoopverantwoordelijken samen om ervaringen te delen en van gedachten te wisselen over allerhande (internationale) thema’s.

Het was het aflopen jaar niet de eerste keer dat externe onvoorziene omstandigheden tot een (grote) disruptie in de toeleveringsketens leiden. Denk aan de crisis met de halfgeleiders waardoor gehele fabrieken worden stilgelegd, onderbreking van de toelevering via de Suezkanaal, containerprijzen die de pan uit swingen waardoor goederen enorm duur worden om nog verder aan de klant te verkopen. Daarnaast blijven geopolitieke beslissingen (bv. extra invoerbelastingen op hout in de VS vanuit Canada waardoor een grote vraag ontstaat naar EU-hout) een belangrijke rol spelen in het aankoopbeleid.

Dergelijke praktijkvoorbeelden tonen aan dat een onderbreking van een (kleine) schakel in de geconnecteerde wereldeconomie een desastreuze impact kan hebben op de gehele toeleveringsketen. Dit voor zowel grondstoffen voor West-Vlaamse ondernemers, halffabricaten alsook afgewerkte producten.

De nood naar een smart & strategic sourcing van grondstoffen en (hulp)goederen wordt steeds fundamenteler. In deze optiek organiseert Voka – Kamer van Koophandel West-Vlaanderen ook dit jaar de Business Club Strategic Sourcing.

Doelgroep

Sourcing- & purchasemanagers, aankoopverantwoordelijken, procurementmanagers, bedrijfsleiders en businessstrategen van bedrijven die:

  • Al hun eerste stappen hebben gezet op de internationale markt.
  • Hun wereldwijde aankoopstrategie verder willen optimaliseren.

Programma

De Business Club Strategic Sourcing gaat van start op 29 maart 2022, de eerste van zeven sessies.

Mogelijke topics zijn:

  • Hoe gaat jouw onderneming de uitdaging van stijgende logistieke kosten aan?
  • Welke lessen worden getrokken uit de wereldwijde covidpandemie en hoe projecteert dit zich op de aankoopstrategie van jouw onderneming?
  • Wat zijn alternatieven en hoe spoort men die op?

Daarnaast wordt gefocust op trends die steeds aan relevantie winnen en essentieel zijn voor een futureproof aankoopbeleid: duurzaam sourcen, AI en hoe deze technologie ingezet kan worden om het aankoopproces te optimaliseren, automatisering met slimme data, …

Praktisch

Zeven avondsessies, voorzien van een hapje en een drankje, waaronder een collectieve sessie met deelnemers van de andere Business Clubs en de Plato-trajecten.

Locatie: Bij voorkeur bij één van de deelnemende bedrijven, indien niet mogelijk kan dit bij Voka West-Vlaanderen. Er zal na jouw inschrijving gevraagd worden of je met jouw bedrijf wil optreden als gastheer/vrouw.

Enkele weken voor de start van elke sessie sturen wij jou een uitnodiging met het specifieke programma en de locatie. Wij vragen jou dan telkens jouw aan- of afwezigheid te bevestigen. Indien je er zelf niet bij kunt zijn, mag je altijd een collega afvaardigen.

Contactpersoon

Voor meer info kan je contact opnemen met Anouk Andries.

AIO

Contactpersonen

Anouk Andries

Member Services - Logistiek/supply chain/sales en marketing

Melissa Bruynsteen

Member Services - Projectassistente

Wanneer

Prijs

1200 euro

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

Annuleren kan enkel schriftelijk (per e-mail of aangetekende brief). Bij annulatie tot 30 werkdagen voor opstart van de respectievelijke groep, wordt een administratieve kost aangerekend van 125 euro. Bij annulatie minder dan 30 werkdagen voor opstart van de respectievelijke groep, blijft het volledige inschrijvingsbedrag van het traject verschuldigd.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag