Skip to main content
business club strategic sourcing

Business Club Strategic Sourcing

De Business Club Strategic Sourcing brengt CPO’s, sourcing- & purchasemanagers en aankoopverantwoordelijken samen om ervaringen uit te wisselen en van gedachten te wisselen over allerhande (internationale) thema’s.

De wereldeconomie groeit sinds 2018 aan een veel tragere snelheid. Dat gaat gepaard met een terugval van de wereldhandelsgroei, die nog wordt versterkt door handelsconflicten en protectionistische maatregelen. Daarbij denken we bijvoorbeeld aan een resem nieuwe invoertarieven en tegenmaatregelen uit verschillende hoeken, die in internationale handelsconflicten kunnen uitmonden.

Ook de risico’s die aan de brexit vasthangen worden met de dag duidelijker en het beleid in bepaalde economieën blijft om de haverklap veranderen. Vraag is: hoe gaat u zich hierop voorbereiden? Welke visies, theorieën, systemen en tools zijn onontbeerlijk? En wat kunnen gelijkgestemde bedrijven in dit verhaal van elkaar leren?

Voka West-Vlaanderen ondersteunt u als sourcingmanager - strateeg graag in deze VUCA-omgeving. De Business Club Strategic Sourcing belicht voor u namelijk de belangrijkste aspecten van het aankoopproces en -strategie op globale markten. Aan de hand van theoretisch onderbouwde sessies en ervaringsuitwisseling worden inspiratie, verrijkende inzichten en nuttige tools aangereikt om het aankoopbeleid te optimaliseren in lijn met de verwachtingen van interne en externe stakeholders.

Doelgroep

Sourcing- & purchasemanagers, aankoopverantwoordelijken, procurementmanagers, bedrijfsleiders en businessstrategen van bedrijven die:

  • Al hun eerste stappen hebben gezet op de internationale markt.
  • Hun wereldwijde aankoopstrategie verder willen optimaliseren.

Programma

De Business Club Strategic Sourcing gaat van start op 12 mei 2021, de eerste van zeven sessies. De sessies worden ondersteund door enthousiaste en praktijkervaren mentoren Thierry Dewaele (Bekaert) en Jeroen Mertens (Desotec)

De topics die worden besproken, worden door de deelnemers zelf aan het begin van de Business Club bepaald. De thema’s die behandeld kunnen worden zijn onder andere:

  • Grondstofprijzen en evoluties
  • Samenwerking met verkoop
  • Automatisering en digitalisering
  • Just in time toelevering
  • Multi-Modal transport
  • Blik op een specifiek land bv. Turkije, China, VS, UK, Rusland, India, Mexico
  • Duurzaam inkopen
  • Douane
  • Moderne onderhandelingstechnieken voor inkopers
  • AI, en hoe deze technologie ingezet kan worden om het aankoopproces te optimaliseren
  • Brexit
  • People management in aankoop: coaching, sturing, meten van performance 
  • Bepalen van een inkoopstrategie
  • Analytics & Intelligence
  • Samenwerking met IT
  • Geopolitieke risico’s

Er wordt geprobeerd om alle topics in te laten leiden door een expert ter zake en te illustreren met een inspirerende praktijkcase uit het bedrijfsleven. De sessies zijn ook sterk doorweven van ervaringsuitwisseling in een vertrouwelijk kader en geven u de kans om uw professioneel netwerk te verbreden.

Praktisch

Zeven avondsessies, voorzien van een hapje en een drankje, waaronder een collectieve sessie met deelnemers van de andere Business Clubs en de Plato-trajecten.

Locatie: Bij voorkeur bij één van de deelnemende bedrijven, indien niet mogelijk kan dit bij Voka West-Vlaanderen. Er zal na uw inschrijving gevraagd worden of u met uw bedrijf wil optreden als gastheer/vrouw.

Enkele weken voor de start van elke sessie sturen wij u een uitnodiging met het specifieke programma en de locatie. Wij vragen u dan telkens uw aan- of afwezigheid te bevestigen. Indien u er zelf niet bij kunt zijn, mag u altijd een collega afvaardigen.

Contactpersoon

Voor meer info kunt u contact opnemen met Anouk Andries.

Contactpersoon

Anouk Andries

Member Services - Logistiek/supply chain/sales en marketing

Wanneer

Prijs

  • Voka-leden: 1200 euro
  • Niet-leden: 1800 euro

Maak gebruik van de kmo-portefeuille!

KMO-portefeuille

Registratienummer: DV.O104126. 
Aantal opleidingsuren: 21

Voorwaarden

Annuleren kan enkel schriftelijk (per e-mail of aangetekende brief). Bij annulatie tot 30 werkdagen voor opstart van de respectievelijke groep, wordt een administratieve kost aangerekend van 125 euro. Bij annulatie minder dan 30 werkdagen voor opstart van de respectievelijke groep, blijft het volledige inschrijvingsbedrag van het traject verschuldigd.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Vraag het @ Voka
ING
Proximus
SD  Worx
CRM Group