Skip to main content
Map

Business Club - Product Management

De Business Club Product Management brengt product managers van internationaal actieve bedrijven samen. Daarbij wordt gefocust op de belangrijkste aspecten van de productiecyclus en de ontwikkelingsstrategie op globale markten.

Productmanagers kanaliseren de stem van de markt in een bedrijf, overzien de ontwikkeling van een product en begeleiden het cross-functionele team dat instaat voor de verbetering ervan. De verschillende fasen in de levenscyclus van een product zitten boordevol uitdagingen en zijn onderhevig aan internationale, disruptieve trends. Een steeds meer doorgedreven focus op de klant, een groeiend belang van duurzaamheid, nieuwe businessmodellen, een exponentiële toename van technologische ontwikkelingen... Maar hoe kan je jezelf daarop voorbereiden en wat kunnen gelijkgestemde bedrijven in dit verhaal van elkaar leren?

Programma 

De sessies kunnen bestaan uit het verwerven van theoretische inzichten via zowel externe sprekers als via één van de deelnemers, groepsgesprekken, praktische oefeningen, enz… Een interessante inspiratiesessie staat ook steeds op het menu. Doel is dat de Product Managers inspiratie opdoen en ervaringen uitwisselen zodat het beleid binnen de onderneming verder kan geoptimaliseerd worden. We zijn te gast bij één van de deelnemers zodat een bedrijfsbezoek steeds tot de mogelijkheden behoort. 

Deze Business Club bestaat uit een kick-off op donderdag 27 oktober 2022 en zeven sessies, voorzien van een hapje en een drankje, waarvan één collectieve sessie met deelnemers van de andere Business Clubs en de verschillende Voka-trajecten. 

De topics die worden besproken worden door de deelnemers zelf aan het begin van de Business Club bepaald. De thema’s die behandeld kunnen worden zijn onder andere:

  • Customer co-creation
  • Customer intimacy en value creation
  • Product as a service
  • Ecodesign
  • Pricing
  • Behoefteanalyse
  • Vertaling naar USP / UVP
  • Usability
  • Road maps
  • Prioritization
  • Ideation
  • Product integrity
  • Minimum viable product
  • Marktanalyse
  • Go-to-market strategie
  • Branding
  • AI, en hoe deze technologie ingezet kan worden om het productontwikkelingsproces te optimaliseren
  • Analytics & Intelligence
  • Teamwork

Doelgroep

Productmanagers en brandmanagers van internationaal actieve bedrijven die hun (wereldwijde) productontwikkelingsstrategie verder willen optimaliseren.

Voor meer info kunt u contact opnemen met Matthias Derycke.

Contactpersoon

Matthias Derycke

Member services/projectbegeleider finance & sales

Wanneer

Prijs

  • Voka-leden: 1400 euro
  • Niet-leden: 2100 euro

Voka is erkend opleidingsverstrekker in het kader van de kmo-portefeuille (www.kmo-portefeuille.be). Dit betekent dat deze opleiding voor 20% of 30% gesubsidieerd wordt door de Vlaamse overheid, mits uw bedrijf aan de voorwaarden voldoet. Uw aanvraag dient te gebeuren ten laatste binnen de 14 kalenderdagen na de eerste sessie. Registratienummer: DV.O104126.
Aantal opleidingsuren: 21

KMO-portefeuille

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Kosteloos annuleren kan enkel per mail naar de genoemde verantwoordelijke en dit uiterlijk tot 7 werkdagen voor aanvang van de opleiding. Bij laattijdige annulatie zal het volledige bedrag verschuldigd blijven. U kunt zich wel laten vervangen door een collega die aan de doelgroep voldoet.


Dit traject ondersteunt SDG's 4 & 9. De 17 Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties worden wereldwijd ingezet als doelstellingen voor duurzame ontwikkeling. Ze vormen ook de basis van het Voka Charter Duurzaam Ondernemen (VCDO).

SDG 4

 

SDG 9

 

Meer info over het VCDO kan je hier terugvinden.


Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag