De Business Club Product Management brengt product managers van internationaal actieve bedrijven samen. Daarbij wordt gefocust op de belangrijkste aspecten van de productiecyclus en de ontwikkelingsstrategie op globale markten.
Productmanagers kanaliseren de stem van de markt in een bedrijf, overzien de ontwikkeling van een product en begeleiden het cross-functionele team dat instaat voor de verbetering ervan. De verschillende fasen in de levenscyclus van een product zitten boordevol uitdagingen en zijn onderhevig aan internationale, disruptieve trends. Een steeds meer doorgedreven focus op de klant, een groeiend belang van duurzaamheid, nieuwe businessmodellen, een exponentiële toename van technologische ontwikkelingen... Maar hoe kan je jezelf daarop voorbereiden en wat kunnen gelijkgestemde bedrijven in dit verhaal van elkaar leren?
Programma
De sessies kunnen bestaan uit het verwerven van theoretische inzichten via zowel externe sprekers als via één van de deelnemers, groepsgesprekken, praktische oefeningen, enz… Een interessante inspiratiesessie staat ook steeds op het menu. Doel is dat de Product Managers inspiratie opdoen en ervaringen uitwisselen zodat het beleid binnen de onderneming verder kan geoptimaliseerd worden. We zijn te gast bij één van de deelnemers zodat een bedrijfsbezoek steeds tot de mogelijkheden behoort.
Deze Business Club bestaat uit een kick-off op donderdag 27 oktober 2022 en zeven sessies, voorzien van een hapje en een drankje, waarvan één collectieve sessie met deelnemers van de andere Business Clubs en de verschillende Voka-trajecten.
De topics die worden besproken worden door de deelnemers zelf aan het begin van de Business Club bepaald. De thema’s die behandeld kunnen worden zijn onder andere:
- Customer co-creation
- Customer intimacy en value creation
- Product as a service
- Ecodesign
- Pricing
- Behoefteanalyse
- Vertaling naar USP / UVP
- Usability
- Road maps
- Prioritization
- Ideation
- Product integrity
- Minimum viable product
- Marktanalyse
- Go-to-market strategie
- Branding
- AI, en hoe deze technologie ingezet kan worden om het productontwikkelingsproces te optimaliseren
- Analytics & Intelligence
- Teamwork
Doelgroep
Productmanagers en brandmanagers van internationaal actieve bedrijven die hun (wereldwijde) productontwikkelingsstrategie verder willen optimaliseren.
Voor meer info kunt u contact opnemen met Matthias Derycke.