Overslaan en naar de inhoud gaan
Map

Business Club Multinationals 2024

Deze Business Club brengt Plant Managers, General Managers en CEO’s samen van West-Vlaamse vestigingen van multinationals (met een HQ buiten België) en vestigingen van West-Vlaamse multinationals. De deelnemers hebben de ambitie om te excelleren en hun internationale positie als productiebedrijf te versterken. De nadruk ligt op een mix van kennisoverdracht en ervaringsuitwisseling met de mededeelnemers. Zo creëren we een vertrouwelijk netwerk van gelijkgestemden waarin de deelnemers naar hartenlust hun visie en ideeën kunnen uitwisselen. 

Programma

Tijdens de kick-off leren de deelnemende bedrijven elkaar kennen. Het traject bestaat uit 6 sessies, waarin telkens 1 topic centraal staat. Elk thema zal jou helpen om nieuwe inzichten te verwerven en steeds verder te groeien.

Tijdens elke sessie zal het centrale topic van de avond eerst gekaderd worden door een expert ter zake. Daarna wordt er een bedrijfscase (van binnen of buiten de groep) gebracht die nauw aansluit met het thema, om vervolgens in een groepsdiscussie dieper in te gaan op de theorie én de case. Het ideale forum dus om samen met gelijkgestemden te discussiëren over topics die uw bedrijf als ‘Lead Plant’ op het lijf geschreven zijn.

Verschillende topics komen aan bod, zoals:

  • Arbeidsmarktkrapte, wat zijn de oplossingen? 
  • Minder ziekte bij een helder verzuimbeleid
  • Hoe verhoog je de arbeidsproductiviteit?
  • Sociaal overleg in mijn onderneming
  • De toekomst vraagt om nieuwe vaardigheden
  • Innovatie en R&D als motor van groei van jouw plant
  • Digitalisering, automatisering en robotisering op de werkvloer
  • Kritische succesfactoren van bedrijfstransformaties
  • Internationale duurzaamheidsstrategieën
  • Strategie en handvaten om jouw plant aantrekkelijk te houden voor investeringen

Doelgroep

Plant Managers, General Managers en CEO’s van:

  • West-Vlaamse vestigingen (met min. 50 werknemers) van multinationals met een HQ buiten België
  • Vestigingen (met min. 100 werknemers) van West-Vlaamse multinationals die bij de 100 grootste spelers van West-Vlaanderen horen en waarvan de deelnemer geen eigenaar-ondernemer is

Praktische info

Enkele weken op voorhand van elke sessie maken wij de expert ter zake en de specifieke bedrijfscases bekend. De 6 sessies vinden telkens op maandagavond plaats van 17.00 tot 21.30 uur bij verschillende multinationals in West-Vlaanderen. Na het bedrijfsbezoek start de inhoudelijke sessie, afsluitend wordt er telkens een netwerkmoment met verzorgde catering voorzien. De locaties zullen bepaald worden afhankelijk van de ingeschreven deelnemers, we maken deze locaties zo snel mogelijk bekend.
 
De kick-off vindt plaats op maandag 19 februari 2024 om 18.00 uur bij Voka | Brugge.

Kmo-portefeuille

Voor dit traject kan je ook gebruikmaken van de kmo-portefeuille. Jouw aanvraag dient te gebeuren ten laatste binnen de 14 dagen na de eerste sessie via www.kmo-portefeuille.be. Indien je beroep doet op de kmo-portefeuille, dien je nog btw op de volledige opleidingskost te betalen. 

Benodigde informatie kmo-portefeuille 

  • Het registratienummer van Voka – Kamer van Koophandel West-Vlaanderen: DV.O104126 
  • Type dienstverlening: opleiding 
  • Datum opleiding: 19/02/2024 
  • Projectbedrag: € 1650 voor leden, € 2500 voor niet-leden (excl. btw)
  • Aantal opleidingsuren: 21 
  • Thema: Internationalisering
kmo-portefeuille

Contactpersoon

Cathy Verstraete

Member Services/Relatiebeheer

Adres

Voka | Brugge (Bedrijvencampus O-Forty)
Kapellestraat 138
8020 Oostkamp

Wanneer

Prijs

  • Voka-leden: €1.650
  • Niet-leden: €2.500

kmo-portefeuille

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

Annuleren kan enkel per mail naar de genoemde verantwoordelijke. Bij annulatie tot 30 werkdagen voor opstart van de respectievelijke groep, wordt een administratieve kost aangerekend van 125 euro. Bij annulatie minder dan 30 werkdagen voor opstart van de respectievelijke groep, blijft het volledige inschrijvingsbedrag van het traject verschuldigd. Je kan je wel laten vervangen door een collega-directielid als je er zelf niet bij kan zijn.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag