Skip to main content

Business Club - Multinationals

Deze Business Club brengt plant managers, general managers en CEO’s van West-Vlaamse vestigingen van multinationals (minimaal 50 werknemers) met een HQ dat gelegen is buiten België samen in een alomvattend traject van zes sessies. De nadruk ligt op een mix van kennisoverdracht en ervaringsuitwisseling met de andere deelnemers. Zo creëren we een vertrouwelijk netwerk van gelijkgestemden waarin je als deelnemer jouw visie en ideeën kan uitwisselen met als doel jouw internationale positie te versterken.

Tijdens elke sessie zal het centrale topic van de avond eerst gekaderd worden door een expert ter zake. Daarna wordt er een bedrijfscase gebracht die nauw aansluit met het thema, om vervolgens in een groepsdiscussie dieper in te gaan op de theorie én de case. Het ideale forum dus om samen met gelijkgestemden te discussiëren over topics die jouw bedrijf als ‘Lead Plant’ op het lijf geschreven zijn.

Programma 

  • Kick-off: Kennismaking en sessie 'Naar meer gezonde en gedeelde groei', ondanks dat onze industrie onder zware druk staat door dure energie en snel stijgende loonkosten. - door Voka-hoofdeconoom Bart Van Craeynest
    - woensdag 5 oktober 2022 om 18.00 uur
  • Sessie 1: 'De essentie van sociale relaties' Wat heb je als bedrijfsleider nodig om het verschil te maken in het sociaal overleg? - door Manou Doutrepont, Social Dialogue Network
    - dinsdag 18 oktober 2022 om 17.00 uur
  • Sessie 2: 'De motor van onze welvaart sputtert. Hoe krijgen we de productiviteit naar omhoog?' - door Maarten Libeer, adviseur internationaal ondernemen bij Voka
    - dinsdag 15 november 2022 om 17.00 uur
  • Sessie 3: 'Naar een CO2-neutrale industrie: wat is nodig en wat doen bedrijven?' - door Lorenzo Van de Pol, senior adviseur klimaat bij Voka. Met als bedrijfscase een bezoek aan ArcelorMittal Belgium, dat in zijn fabriek in Gent 1,1 miljard euro investeert in de productie van 'groen staal', staal gemaakt met zo weinig mogelijk CO2-uitstoot.
    - woensdag 14 december 2022 om 14.00 uur
  • Sessie 4: 'Wat zijn de gouden regels als de hemel op je hoofd valt?' Reputatie en crisiscommunicatie door reputatiecoach Jeroen Wils, voormalig reporter bij De Standaard en VTM en de maker van de documentairereeks De Kroongetuigen.
    - n.t.b. 2023
  • Sessie 5: 'Werken in de arbeidsmarkt van morgen' - door Rika Coppens – CEO van House of HR
    - n.t.b. 2023 
  • Sessie 6: 'EU-richtlijn Corporate Sustainability en Due Diligence'
    - n.t.b. 2023
  • 'Summer Vibes': collectieve sessie met de deelnemers van de andere Business Clubs

Doelgroep

Plant managers, general managers en CEO’s van West-Vlaamse vestigingen van multinationals met een HQ dat gelegen is buiten België (minimaal 50 werknemers in West-Vlaanderen).

Praktisch

Enkele weken op voorhand van elke sessie krijg je telkens de definitieve praktische info doorgestuurd. De sessies vinden ‘s avonds plaats bij verschillende multinationals in West-Vlaanderen, er wordt ook telkens een bedrijfsbezoek van één uur voorzien dat start om 17.30 uur. Na het bedrijfsbezoek start de inhoudelijke sessie, afsluitend wordt er telkens een netwerkmoment met verzorgde catering voorzien. De locaties zullen bepaald worden afhankelijk van de ingeschreven deelnemers, we maken deze locaties zo snel mogelijk bekend.
 

Contactpersoon

Voor meer info kan je contact opnemen met Cathy Verstraete.

Contactpersoon

Cathy Verstraete

Member Services/Relatiebeheer

Wanneer

Prijs

  • Voka-leden: 1400 euro
  • Niet-leden: 2100 euro

Voka is erkend opleidingsverstrekker in het kader van de kmo-portefeuille (www.kmo-portefeuille.be). Dit betekent dat deze opleiding voor 20% of 30% gesubsidieerd wordt door de Vlaamse overheid, mits uw bedrijf aan de voorwaarden voldoet. Uw aanvraag dient te gebeuren ten laatste binnen de 14 kalenderdagen na de eerste sessie. Registratienummer: DV.O104126.
Aantal opleidingsuren: 21

KMO-portefeuille

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

Annuleren kan enkel schriftelijk (per e-mail of aangetekende brief). Bij annulatie tot 30 werkdagen voor opstart van de respectievelijke groep, wordt een administratieve kost aangerekend van 125 euro. Bij annulatie minder dan 30 werkdagen voor opstart van de respectievelijke groep, blijft het volledige inschrijvingsbedrag van het traject verschuldigd.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag