Skip to main content
Business Club Multinationals

Business Club Multinationals

Deze Business Club brengt Plant Managers, General Managers en CEO’s van West-Vlaamse vestigingen van multinationals (minimaal 50 werknemers) met een HQ dat gelegen is buiten België samen in een alomvattend traject van zes sessies. De nadruk ligt op een mix van kennisoverdracht en ervaringsuitwisseling met de andere deelnemers. Zo creëren we een vertrouwelijk netwerk van gelijkgestemden waarin de deelnemers naar hartenlust hun visie en ideeën kunnen uitwisselen.

Tijdens elke sessie zal het centrale topic van de avond eerst gekaderd worden door een expert ter zake. Daarna wordt er een bedrijfscase (van binnen of buiten de groep) gebracht die nauw aansluit met het thema, om vervolgens in een groepsdiscussie dieper in te gaan op de theorie én de case. Het ideale forum dus om samen met gelijkgestemden te discussiëren over topics die uw bedrijf als ‘Lead Plant’ op het lijf geschreven zijn.

Programma 

1. ‘Becoming and/or staying a lead plant’: het uitbouwen van een leidende positie binnen uw internationale groep

  • Nadia Werkers stelt haar boek ‘Lead Plants - Vlaamse koplopers in multinationale bedrijven’ en de theorie erachter voor aan de groep.
  • Dhr. Luk Hiltrop (Plant Director – TE Connectivity) vertelt hoe TE Connectivity Oostkamp haar added value creëert om zo de bestaansreden van de plant te bevestigen in de TE-groep.

2. ‘Employer Branding’: alle opportuniteiten, mogelijke obstakels en trends in employer branding

  • Bedrijfscase door mevr. Anneke Vanfleteren (Marketing & Communication Manager – Agristo) over de alom geprezen Employer Branding-strategie van Agristo.

3. ‘Digitalisering’: implementeren van AI en VR in mijn plant

4. ‘Finance Strategy’: strategie rond het bepalen van de financiële targets voor uw plant

5. ‘Overheidssteun en andere stimuli’: een compleet overzicht

6. ‘Slotsessie’: discussiemoment met federaal minister Nathalie Muylle over het verder flexibiliseren van de arbeidsmarkt

Doelgroep

Plant Managers, General Managers en CEO’s van West-Vlaamse vestigingen van multinationals met een HQ dat gelegen is buiten België (minimaal 50 werknemers in West-Vlaanderen).

Praktisch

Enkele weken op voorhand van elke sessie maken wij de expert ter zake en de specifieke bedrijfscases bekend. De sessies vinden ‘s avonds plaats bij verschillende multinationals in West-Vlaanderen, er wordt ook telkens een bedrijfsbezoek van één uur voorzien dat start om 17 uur. Na het bedrijfsbezoek start de inhoudelijke sessie, afsluitend wordt er telkens een netwerkmoment met verzorgde catering voorzien. De locaties zullen bepaald worden afhankelijk van de ingeschreven deelnemers, we maken deze locaties zo snel mogelijk bekend.
 
De eerste sessie vindt plaats op 27 mei 2021.

Contactpersoon

Voor meer info kunt u contact opnemen met Tom Vermeersch.

Contactpersoon

Tom Vermeersch

Member Services/Internationaal Ondernemen

Wanneer

Prijs

  • Voka-leden: 1200 euro (excl. btw)
  • Niet-leden: 1800 euro (excl. btw)

Maak gebruik van de kmo-portefeuille!

KMO-portefeuille

Registratienummer: DV.O104126.
Aantal opleidingsuren: 21

Voorwaarden

Annuleren kan enkel schriftelijk (per e-mail of aangetekende brief). Bij annulatie tot 30 werkdagen voor opstart van de respectievelijke groep, wordt een administratieve kost aangerekend van 125 euro. Bij annulatie minder dan 30 werkdagen voor opstart van de respectievelijke groep, blijft het volledige inschrijvingsbedrag van het traject verschuldigd.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Vraag het @ Voka
ING
Proximus
SD  Worx
CRM Group