Artificiële intelligentie (AI) evolueerde van hype, naar realiteit tot must-do. Het laat je eenvoudig toe om oplossingen te creëren die voorheen onmogelijk waren. En toch is de stap zetten naar artificial intelligence voor veel bedrijven een drempel. Nog te weinig bedrijven weten wat de huidige stand van de technologie is en welke voordelen deze kunnen bieden in hun onderneming. Ben je benieuwd hoe Limburgse ondernemingen concreet bezig zijn met AI?
Van hype, realiteit naar must-do
Artificiële intelligentie is er voor grote, middelgrote en kleine bedrijven en helpt organisaties groeien, zaken vereenvoudigen, flexibeler werken, dienstverleningen verbeteren,... De Business Club AI geeft in lijn hiervan inzicht in de belangrijkste facetten van AI via demo’s gekoppeld aan concrete cases van toonaangevende bedrijven in Limburg.
Next-level bedrijfscases
De cases behandelen verschillende facetten van AI zoals chatbots, computer vision, machine learning en predictive analytics. Maak kennis met experten in het vakgebied artificiële intelligentie en ontdek vooruitstrevende cases van bedrijven uit de regio. Alle cases zijn toepasbaar, inspirerend en praktisch, ze komen immers rechtstreeks uit de bedrijfsrealiteit.
Date | Theme | Case | Host |
27 februari 2024 | kennismaking met AI | The business Value of AI | Discai |
19 maart 2024 | Predictive AI | DHL | Mr.Watts |
17 april 2024 | Computer vision | Optimum Sorting | Klassif.AI |
14 mei 2024 | AI projecten | Jackie Janssen - CM | The Value Hub |
4 juni 2024 | AI in het productieproces | Hegge | Vectr/Sensr |
10 september 2024 | Individuele adviesgesprekken | The Value Hub | Voka KvK - Limburg |
15 oktober 2024 | AI en customer experience | KBC | TBC |
19 november 2024 | AI en Ethiek | TBC | Kris - de Juristen |
December 2024 | AI en de toekomst van ondernemingen | TBC | Withofs logistics |
Deze Businessclub staat open voor bedrijfsleiders, innovatiemanagers, CIO's, IT of R&D managers, data analisten, ingenieurs, ... Kortom iedereen met interesse in AI die concrete inspiratie wil opdoen. Kan je een sessie niet aanwezig zijn dan kan je de uitnodiging doorsturen naar een collega binnen eigen onderneming. Een leuke manier om als team op eenzelfde golflengte te komen over een specifiek topic.
Bij concurrentiële deelnemers wordt dit voorafgaand geëvalueerd.
Iedere sessie vindt plaats van 15u30 tot 19u00 bij het bedrijf (met uitzondering van expertmomenten). Tijdens elke sessie is er een toelichting over het bedrijf en hun AI-case. Vervolgens luisteren we naar concrete cases en demo van de ondernemers over het specifieke onderwerp.
Tot slot is er diner ter plekke om na te praten.
De plaatsen voor deze Business Club zijn beperkt! First come, first served.
Lidmaatschap van deze businessclub staat op de naam van het bedrijf, niet op een persoon. Indien je niet naar een sessie kan komen of iemand anders binnen de organisatie beter geschikt is voor een bepaald thema, staat het dus vrij iemand anders te sturen.
In deze sessies staat ervaringsuitwisseling niet centraal zoals in onze netwerken. Heb je zelf veel ervaring rond data en AI en wel nood aan ervaringsuitwisseling? Dan kan het Netwerk Data Intelligence misschien wel een meerwaarde zijn...
- 1 Duidelijke focus
- + Best practices
- + Inspiratietours
Get inspired door toonaangevende bedrijven
In deze sessies inspireren en oriënteren we ondernemingen op vlak van AI. We tonen cases en demo's die illustreren wat mogelijk is zodoende je zelf gemakkelijker een vertaalslag kan maken naar je eigen business case. Get inspired door bedrijven als Johnson&Johnson, Nike, The Value Hub, UHasselt, Scania Part Logistics, Klassif.ai,...
Erkenningsnummer KMO-portefeuille:
DV.O105507
Aantal opleidingsuren: 40 uren
Thema: Innovatie
Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Opgelet: bedrijf inschrijving = bedrijf factuur = bedrijf aanvraag KMO-portefeuille. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.