Skip to main content
Map
Voka Opleiding

Boost je online zichtbaarheid met SEO & SEA

Marketing & Sales
  • Hybride

Klik jij ooit door naar de tweede pagina van je zoekresultaten? Nee toch?

Wil je dat jouw producten of diensten gevonden worden door zoekmachines en hoog op de ranking te zien zijn, dan kun je niet om SEO (search engine optimalisation) en SEA (search engine advertising) heen. In deze opleiding leer je de basis en ga je meteen ook aan de slag om je marketing inspanningen beter te laten renderen!

Tijdens deze opleiding begeleiden we jou door de wereld van zoekmachine adverteren (SEA) en zoekmachine optimalisatie (SEO). Je krijgt ondere andere inzicht in hoe jouw potentiële klanten én je leert de kneepjes van het vak om zelf aan de slag te gaan.
 
In 3 lessen krijg je de basisprincipes van SEO & SEA mee, geven we je tips & tricks én gaan we samen aan de slag om jouw eerste stappen te zetten in de wondere wereld van SEO & SEA. (Let op: tijdens de opleiding kun je een advertentiecampagne opstarten, de hieraan verbonden kosten zijn niet in de opleiding inbegrepen.)

De eerste twee lessen gaan online door, de laatste les vind fysiek plaats in Leuven. Op het einde van deze sessie ronden we af met de feestelijke uitreiking van de certificaten (met hapje en tapje).

Iets voor jou? Schrijf je dan nu in voor deze beginnersopleidng én ontdek hoe we samen jouw digitale succes vergroten.

Programma

Sessie 1 (online): Van wat is SEO tot Keyword research

In deze sessie leer je de basisprincipes van SEO, leer je hoe je jouw website kan verbeteren en krijg je inzicht in het zoekgerag van jouw potentiële klanten. Bovendien leer je tijdens deze sessie hoe je een basis zoekwoordonderzoek doet.

In detail: 

  1. Marketing basics
    1. Push & pull marketing tactics, waar situeren we SEO & SEA
  2. Wat is SEO?
    1. Wat is het?
    2. Hoe kan je aan SEO doen?
    3. Hoe werkt SEO, wat is belangrijk om te scoren in de zoekresultaten?
    4. Ranking factors, wat zijn ze en hoe gebruik je ze?
  3. Praktijk oefening
    1. Tooling:
      1. Google Trends
      2. Google Ads Keyword planner
      3. SemRush
      4. Google Search Console – Bing Webmaster Tools
  4. Keyword research
    1. Hoe selecteer je relevante zoekwoorden om op te werken?
    2. De link tussen content marketing & SEO
  5. 10 take-aways
  6. Huiswerk voor sessie 3
Sessie 2 (online): Van de basisprincipes van SEA tot de opzet van je eerste zoekcampagne

Tijdens de tweede sessie loodsen we jou door de basisprincipes van SEA. We bouwen verder op het zoekwoordonderzoek uit de eerste sessie en zetten samen onze eerste zoekcampagne op.

In detail: 

  1. Wat is SEA?
    1. Wat is het
    2. Welk platform gebruiken we hiervoor?
    3. Hoe werkt SEA?
    4. Van match types to keyword research
    5. Van budgetten tot auction insights
    6. Voorbeelden
  2. Praktijk oefening:
    1. Starten met SEA, zo zet je jouw eerste campagnes op
      1. Van doelstelling tot campagneopzet
      2. Account structuur & campagne structuur
      3. Andere mogelijkheden binnen Google Ads
      4. Ook adverteren op Bing? Dit moet je doen.
      5. Oefening: opzet campagne op basis van keyword research sessie 1.
    2. Wat na lancering? Hoe monitoren en bijsturen?
      1. opvolgen en optimaliseren
    3. Hoe rapporteer je jouw campagnes
  3. Huiswerk voor sessie 3
     
Sessie 3 (fysiek): Case presentatie en blik op de toekomst

In de laatste sessie brengen we alle deelnemers samen voor een unieke knowledge sharing. Hierbij krijg je de kans om je kennis te delen, inzichten uit te wisselen en waardevolle tips te ontvangen van onze expert. Stel al je brandende vragen tijdens de afsluitende Q&A-sessie en laat je inspireren door de toekomst van search.

Op het einde van deze sessie ronden we af met de feestelijke uitreiking van de certificaten (met hapje en tapje).

In detail:

  1. Case presentatie door deelnemers
  2. Toekomst van Search (link AI)
  3. Reflectie op de geleerde lessen en inzichten
  4. Evaluatie van de workshop

De lesgever

Laura Cleymans is Content & Performance Marketing Expert bij Digipolitans, een boutique adviesbureau dat organisaties in staat stelt, met een op maat gemaakte aanpak, zelf te slagen in digitale transformatie. 

Zelf genoot Laura van een opleiding in Cross Media Management waarna ze 5 jaar ervaring opdeed bij Agencies als online marketeer. Momenteel verdiept ze zich in de innovatie en strategie zodat ze de snel veranderende marketing wereld kan doorvertalen naar een helder en duidelijke werkwijze die voor iedereen toepasbaar is. Met haar ruime achtergrond in SEO en SEA zal ze je op een zeer pragmatische en hands-on manier op weg zetten die je helpt je business verder te ontwikkelen.

cleymans

Met de steun van

vlaio

 

Contactpersoon

Melissa Sente

Adviseur Digitalisatie & Innovatie

Adres

Voka - KvK Vlaams-Brabant
Tiensevest 170
3000 Leuven

Wanneer

Prijs

€ 550
(excl. btw)

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Lees hier onze annulatievoorwaarden.

Proximus