Skip to main content
Map

Automatiseer jouw marketing op maat van je klant

Bedrijven die hun marketing personaliseren, zien meer aanbevelingen van klanten, doorverwijzingen en meer herhalingsaankopen. De voordelen zijn dus enorm. Maar hoe start je aan die personalisatie? En hoe kan je dit automatiseren? Tijdens deze gratis infosessie kom je het in amper twee uurtjes te weten. 

Klanten persoonlijk benaderen in marketingacties heeft duidelijk meer impact dan algemene mailings op hen afvuren. Jouw doelpubliek is nu eenmaal gemakkelijker te verleiden wanneer je inspeelt op zijn specifieke behoeften. Deze opleiding biedt je een leidraad om die theorie in de praktijk om te zetten. 


INHOUD

1. Bepaal jouw marketingstrategie

Welke marketingdoelstellingen stel je voorop en welke mogelijkheden voor personalisatie heb je? 
Bij deze concrete vragen sta je stil: 

  • Op welke fase in de klantreis of het koop(beslissings)proces wil je focussen?
  • Welke klantensegmenten wil je gepersonaliseerd benaderen?
  • Welke mogelijkheden voor personalisatie overweeg je?

2. Verhoog de maturiteit op vlak van data van jouw bedrijf

Over welke data beschik je vandaag? Hoe ziet die eruit en waar zit die in de organisatie?
Op volgende concrete vragen ga je dieper in:

  • Over welke relevante data beschik je?
  • Zijn die data ingevuld op een kwalitatieve, gestructureerde manier?
  • Zijn alle data beschikbaar voor elke (potentiële) klant?
  • Bevinden deze data zich in een centraal systeem of zitten die verspreid over verschillende systemen?
  • Hoe kan je data die verspreid zit over verschillende systemen aan elkaar koppelen?

 3. Kies de beste visualisatie- en analysetools

Op volgende concrete vragen ga je dieper in:

  • Welk soort visualisaties en analyses kunnen je helpen om inzichten te verkrijgen in jouw data?
  • Welke specifieke tools zijn er op de markt voor welk type case? En wat zijn hun eigenschappen (kostprijs, leercurve, ondersteuning)?
  • Hoe kan je deze tools integreren in je bestaande softwarepakketten?

SPREKERS

Saskia Vanden Eede is docente aan de Odisee Hogeschool binnen de cluster Bedrijfskunde, waaronder digitale marketing valt. Binnen Odisee werkte zij mee aan de website www.datasmartwijzer.be en het project ‘Start 2 AIM’, dat kmo’s de weg wil wijzen naar artificiële intelligentie in functie van marketingpersonalisatie.

Katja Verbeeck is docente aan de Odisee Hogeschool binnen de cluster Technologie en coördinator van de onderzoeksgroep UCE (User Centered Applied Research in ICT and Electronics). Haar interesse gaat uit naar artificiële intelligentie en lerende software-algoritmen. Ze werkt mee aan technologietransferprojecten zoals 'Data Smart ondernemen', 'Start2AIM' en 'Dash' (datasharing & privacy).
 

Contactpersoon

Laura Govaerts

Coördinator innovatie en digitale transformatie

Adres

Zetel Waasland
Kleine Laan 28
9100 Sint-Niklaas

Wanneer

Prijs

Gratis

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

AW_Welt Whitepaper Inclusieve leidinggevende
AW_Digitalisering
AW_Welt_6stappenplan