Een klacht ombuigen tot een opportuniteit? Yes, you can! Leer het tijdens deze workshop op 25 juni 2024!
Schenk je altijd voldoende aandacht aan een klacht? Zorg je voor een correcte afhandeling? Begrijp je waarom een klant zo boos reageert?
Dankzij deze opleiding krijg je het juiste inzicht en word je een pro in klachtenbehandeling.
Een boost voor het bedrijfsimago, want hoe je omspringt met dat gemor aan de telefoon of die e-mail vol kapitalen, bepaalt mee het imago van je bedrijf. Ga daarom op een professionele manier aan de slag met een klacht en buig ze om tot een interessante opportuniteit.
Doelgroep en voorkennis
Deze opleiding is voor iedereen die in contact staat met de klant:
- Debiteurenverantwoordelijken
- Medewerkers in sales / verantwoordelijken in sales
- Administratieve medewerkers/verantwoordelijken
- Verkoopmedewerkers/verantwoordelijken
- ...
Er is geen voorkennis vereist voor deze opleiding.
De inhoud van de cursus:
- Wat is een klacht? En welke soorten kun je onderscheiden?
- Waarom is klachtenbehandeling belangrijk?
- Wat is de oorzaak van een klacht?
- Wat is de top vijf van grootste irritaties bij klanten?
- Welke taak heb je bij de behandeling van klachten?
- Waarom reageren klagers emotioneel?
- Hoe behandel je klachten effectief?
- Hoe kun je een klacht ombuigen tot een opportuniteit?
Tot slot krijg je een persoonlijk actieplan.
De docent werkt met concrete, herkenbare cases uit de praktijk.
Gemiddelde evaluatiescore: 93%
Jouw docent
Jan Lux, zaakvoerder van Learning by Lux bv.
werkt al 18 jaar als zelfstandig trainer
Master Handelswetenschapen (Marketing) en Master in de Internationale Betrekkingen
ervaring bij bedrijven zoals UHasselt, Philips, Axa Royal Belge en Mediahuis
zijn ervaring in sales-, communicatie- en organisatieprocessen deelt hij dagelijks met zijn klanten Master in de Internationale Betrekkingen.
Zijn manier van trainen staat voor een no-nonsens aanpak waar de deelnemer centraal staat. Ook het verhaal van Time-management is gestoeld op voorbeelden uit de pratijk en doorspekt met écht practische tips. Geen grootse of ingewikkelde theoriën, wél focus op het alledaagse leven.