Traject: accountmanagement van a tot z

21/04/2017

Accountmanagement is zo veel meer dan enkel het verkoopsgesprek. Dit driedaags traject geeft u inzicht in alle facetten van accountmanagement om zo een beter resultaat te behalen én hoger te scoren op klantentevredenheid.

Programma

Sessie 1: Prospecteren en accountmanagement

Op interactieve en motiverende manier worden oude prospectietechnieken (cold calling) overboord gegooid en ontdek je nieuwe, efficiëntere methodes. Vervolgens leer je de 4 types klanten kennen die je kunnen helpen om accountmanagement veel eenvoudiger en efficiënter in te richten.

Sessie 2: Het verkoopgesprek

Er wordt nagegaan welke vragen best gesteld worden op welk moment. Je leert hoe je - zonder pushen - jouw klant begeleidt in zijn denkproces en hoe je hem zelf laat ontdekken welke oplossing de beste is voor zijn ‘probleem’. De S.P.I.N methode wordt gebruikt.

Sessie 3: ‘Ja, maar…’ - Bezwaren op inhoud en prijs

Tijdens deze sessie leer je onderhandelen en worden heel eenvoudige technieken aangereikt om om te gaan met steeds terugkerende bezwaren op inhoud en prijs.

 

Trainer

Jan Christiaenssen, bluecliff

 

Meer info

Maud Delvoie via maud.delvoie@voka.be of 016 89 19 80.