Lab Sociale media to the next level - Van 'basis' tot conversation management

26/01/2018

Uw bestaande klanten engageren en nieuwe klanten werven met uw Facebook en LinkedIn profiel? Heb je reeds een Facebook pagina of LinkedIn profiel? Wil je deze voortaan maximaal inzetten om nieuwe klanten aan te trekken en je relatie met bestaande klanten te verstevigen? Deze opleiding leert je hoe je een loyale community creëert rond je bedrijf of merk. We tonen je hoe je met relevante content online dialoog aangaat met je doelpubliek en conversaties stuurt; ook crisiscommunicatie komt aan bod. Tools als Facebook Insights, Tweetdeck en een wervende contentkalender helpen je hierbij op weg in 3 voormiddag sessies.

Social media strategie naar het hedendaagse communicatiekader

  • Consument van nu versus het traditionele communicatiedenken.
  • Bedrijfsstrategie vertaald naar het hedendaagse communicatiekader.
  • Welke toepassingen van social media zijn er en wat zijn de mogelijkheden per kanaal?
  • Welke kanalen gebruik ik het best om mijn doelgroep te benaderen?
  • Inleiding social advertising.

Social media strategie vertalen naar uw kanalen

  • Welke content is relevant voor mijn doelgroep?
  • Hoe stel ik een wervende content kalender op?
  • Hoe trek ik de conversatie op gang en lok ik interactie uit?
  • Wat is het Facebook algoritme en hoe optimaliseer ik de visibiliteit van de posts? 
  • Hoe meet ik het succes van mijn pagina met Facebook Insights?

Crisis communicatie online en personal branding

  • Hoe reageer ik op reacties of klachten via het communicatiemodel?
  • Tips & Tricks aan de hand van cases uit de praktijk.
  • Hoe implementeer ik Conversation Management binnen mijn firma?
  • Hoe stel ik een interne policy op?
  • Hoe bouw ik via social media aan mijn personal branding?

Trainer: Emma Liekens – Kommaf

Doelgroep: Dit programma is afgestemd op de KMO: zowel bedrijfsleiders als de verantwoordelijken voor sociale media management met reeds bestaande Facebook en LinkedIn pagina.

AIO logo