Skip to main content

Business innovatiestrategieën

Concurreren is bikkelhard. Huidig succes is geen garantie voor toekomstige succes. Integendeel. Veel bedrijven zullen op lange termijn niet overleven, ondanks een sterk aanbod aan excellente producten en diensten. Alles verandert snel. Als bedrijf zoek je naar mogelijkheden om je ook op lange termijn te kunnen onderscheiden van de concurrentie. 

Hoe onderscheiden bedrijven zich strategisch door innovatie? 

Innovatie is één manier om dit onderscheidend vermogen voor de toekomst te ontwikkelen. Welke soorten innovaties er zijn en waarom business model innovatie de beste manier is om zich ook op lange termijn te onderscheiden, kan je vernemen in deze introductie sessie ‘business innovatiestrategieën’.

Neem dan deel aan deze introductie workshop en wissel van ideeën met andere bedrijfsleiders, innovatiemanagers, en directeurs met interesse voor innovatie en commercialisering uit verschillende sectoren. Na een overzicht over soorten innovaties en hun commercieel potentieel, krijg je een introductie in business model innovatie en bekijk je wat dit voor jouw organisatie kan betekenen.

Vier innovatiestrategieën

Na afloop ken je verschillende soorten innovatiestrategieën die kunnen bijdragen om zich te onderscheiden van de concurrentie. Je zal weten met welke 4 stappen je het business model van jouw organisatie succesvol kan innoveren.

Programma
  • Soorten innovaties en het commercieel potentieel
  • Zoom in/Zoom out innovatiestrategieën
  • Business model innovatie
  • Analyse van succesvolle voorbeelden 
  • Innoveren in vier stappen
Doelgroep

Deze workshop rond Business Model Innovatie is uitsluitend bestemd voor bedrijfsleiders, innovatiemanagers, directeurs, eigenaars, ondernemers met interesse voor innovatie en/of verantwoordelijkheden op het vlak van commercialisering uit verschillende sectoren. De deelnemers zijn binnen hun organisatie (mee) verantwoordelijk voor het nemen van strategische beslissingen omtrent innovatie en business modellen.

Docent

Chris Delvaux heeft meer dan 15 jaar ervaring als senior consultant en is zaakvoerder van THRUST. Hij ondersteunt organisaties die willen groeien of commercieel effectiever willen worden. Chris is gespecialiseerd in business model innovatie, commerciële effectiviteitsverbetering, business en executive coaching, go-to market optimalisatie en service design. Hij coacht organisaties en teams in commerciële transformatie-projecten van analyse tot en met resultaat. Hij werkt strategisch EN pragmatisch. Hij heeft voor klanten gewerkt zoals Baxter, Nashuatec (Ricoh), DVV Insurance, Associated Weavers, Stihl Benelux.

Erkenningsnummer KMO-portefeuille:

DV.O105507

Aantal opleidingsuren: 7 uren

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

KMO-portefeuilleMensuraProximus

Vind alle opleidingen via www.voka.be/opleidingen-limburg

Contactpersoon

Melanie Capocciuti

Adviseur innovatie & digitalisering

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Limburg
Gouverneur Roppesingel 51
3500 Hasselt

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 350,00 excl. BTW

Niet-leden:
€ 450,00 excl. BTW

Voorwaarden

100% van de deelname is verschuldigd als de annulering op minder dan 14 kalenderdagen voor de activiteit plaatsvindt. De annulering moet schriftelijk gebeuren (per e-mail). Een vervanger mag steeds jouw plaats innemen.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Hulp nodig?

Propaganda
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
alk
Logo JAM
Trixxo