Ken uw klant - Hoe succesvol prospecteren met digitale tools?

07/12/2017

SALES CLASSES - Dit atelier helpt u dankzij gericht datagebruik beter in te spelen op de behoeften van uw klanten en uw verkoopinspanningen maximaal te laten renderen.

U hebt een website, uw bedrijf is aanwezig op verschillende social media en u wordt – hopelijk – gevonden via Google. Het internet bezorgt u een massa aan informatie over uw potentiële klanten. Het laat u toe om hen nog beter in te schatten en te begrijpen waarnaar ze op zoek zijn. 

Tijdens deze sessie leert u hoe u uw bezoekers op een dynamische en efficiënte manier kan benaderen, gebaseerd op data.

Programma

  • Online aanspreekkanalen: website, LinkedIn, Twitter, Facebook, Google
  • Online interactie met een prospect traceren via verschillende tools (Adobe / Mautic /...) 
  • Collecteren van data & segmenteren van klanten 
  • Actie ondernemen op basis van online gedrag van prospects.

Na deze sessie:

•    Weet u welke online tools u mogelijk kunnen helpen bij het verzamelen van data over prospects en hoe deze bijdragen tot een beter begrip van uw klant
•    Kent u de toepassingsmogelijkheden van verschillende tools: Google Analytics, Piwik, Mautic en Audiencestream
•    Ontwikkelt u nieuwe strategieën op basis van de verzamelde data om prospects te benaderen

Trainer

Nicolas Lierman is een digitaal analyst bij Multiminds. Hij begeleidt verschillende datacollectie- en integratieprojecten met de focus op data management, visualisatie en marketing automation.

Voor wie?

Voor zaakvoerders, business developers, medewerkers die hun verkoopvaardigheden willen optimaliseren via een praktijkgerichte sales training.

Informatie en inschrijvingen

Meer weten? Stuur een mailtje naar Zerline Van Acker of bel 0494 47 91 49.

 

Ontdek ook onze andere sales classes:

26-01-2018 | Ken uw klant - Hoe verkopen aan elk type klant?

22-02-2018 | Maak een klant - Hoe nooit meer koud prospecteren?

30-03-2018 | Maak een klant - Hoe gemakkelijker onderhandelen en deals afronden?

25-04-2018 | Behoud uw klant - Hoe klanten binden aan uw bedrijf?

22-05-2018 | Behoud uw klant - Hoe maakt u van uw bedrijf een salesgerichte organisatie?