Skip to main content
  • Nieuws
  • Zo maak je goede content met beperkte middelen

Zo maak je goede content met beperkte middelen

  • 23/04/2020

Elke dinsdag en donderdag geeft Gutzandglory, onze communicatiepartner, strategische en bruikbare tips om uw onderneming te ondersteunen in tijden van corona.

Zowel externe als interne communicatie ondervinden grote impact in coronaperiode en de nood eraan is des te groter. Laat je vooral niet lijden door wat anderen doen, maar laat je leiden door je gezond verstand. Blijf vooral trouw aan wie je bent als bedrijf of als ondernemer. Een moeilijke tijd, maar een tijd om gedreven door waarde, waarde te geven.

In deze bijdrage proberen we elke dag wat inzicht en advies te delen over communicatie, en over hoe je met communicatie betekenisvol kan zijn voor anderen: je klanten, je medewerkers, je partners, je doelgroep.

Ook in crisistijden is het belangrijk om content te blijven creëren. Goede, relevante content waar je klanten iets aan hebben, die hen informeert, entertaint en zelfs raakt. Maar nu we met z’n allen amper buiten mogen, zijn bv. filmproducties buitenshuis voorlopig geen optie. Hoe breng je dan wat je te vertellen hebt aantrekkelijk genoeg? Deze drie tips zetten je op weg.

 

1. Gebruik alternatieve videoproductiemogelijkheden

Het is even niet meer zomaar mogelijk om een heuse videoshoot te organiseren. Toch betekent dat niet dat je video’s zomaar moet schrappen van je contentmarketinglijst. Video’s geven veel context, waardoor je op een korte tijd toch veel informatie kan meegeven.

Met animatie kan je op een creatieve manier verschillende video’s maken die in dezelfde stijl liggen. Animatievideo’s zijn zeker niet alleen geschikt voor een kort filmpje. Met die techniek kan je ook langere verhalen vertellen die landen op de boodschap die je wil brengen. Naast animatie zijn ook stockvideo’s waardevol in deze turbulente tijden. Een knappe montage en het slim gebruiken van tekst en geluid kunnen een video veel krachtiger maken.
 

2. Ga creatief aan de slag met stills

Zelfs met een minimale set-up kan je binnenshuis krachtige fotografie creëren. Werk je liever met digitaal gegenereerd materiaal? Dan is CGI (Computer-Generated Imagery) een optie. Voor deze vorm van digitale beeldtechniek maak je gebruik van 3D-graphics, gemaakt met een computer. Via CGI-beelden kan je alles creëren – je kan het zo gek niet bedenken – én toch een realistische touch aan je beelden geven.
 

3. Kruip – bedachtzaam – in je pen

Onder goede content vallen zeker ook blogartikels. Die kan je op elk moment creëren. Crisistijd of niet. Door de maatregelen kan je misschien geen face-to-face interviews afnemen, maar een telefoon- of Skypegesprek is minstens even goed om iemand aan de tand te voelen over een bepaald onderwerp. Heb je door alle hectiek geen tijd om nieuwe content te schrijven voor je blog? Bekijk dan welke blogartikels relevant zijn in coronatijden en deel ze via je sociale media.

Op social media houd je best wel rekening met de tone of voice van je bedrijf. Dat is de manier waarop je als merk spreekt. Je social posts worden door velen gezien en kunnen met amper één klik gedeeld worden met tal van anderen. Wik en weeg je woorden dus voor je iets online zet. Hanteer een positieve, inspirerende en behulpzame tone of voice. In deze soms wat sombere tijden, kan het fijn zijn om wat meer luchtige content te zien. Maar, let er wel op dat je geen ongevoelige woorden gebruikt die mensen voor het hoofd kunnen stoten.
 

    Wolf GutzWolfgang Florizoone

    Managing Director Gutzandglory

Domestic Services
Banque de Luxembourg
Deloitte
ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
BovaEnviro+
G4S
Soundfield
Jobat