Skip to main content
Map
  • Nieuws
  • ‘We leiden bedrijven naar nieuwe markten’

‘We leiden bedrijven naar nieuwe markten’

  • 30/09/2023

Geen ondernemer die niet van groei droomt en daar speelt Purple Panda handig op in. Dit Antwerpse growth agency van Nick Haverals en Rik Van Kerckhoven heeft er zelfs zijn handelsmerk van gemaakt en daarvoor trekt het alle digitale registers open.

Wat?

‘Als growth agency helpen we bedrijven effectief te groeien. Daarvoor bouwen we websites en apps, zetten we digitale marketing in en geven we op strategisch vlak advies en workshops. Door de recente integratie met het Antwerpse marketingbureau Oddball zijn onze services nog uitgebreid met een creatieve poot voor campagnes, fotografie, video en copywriting. Zo evolueren we nog sterker naar een 360°-marketingbureau, met meer dan twintig mensen aan boord.’

Missie?

Onze belofte naar onze klanten toe is dat we alles in het werk te stellen om hen te helpen groeien. Daaruit vertrekken al onze acties en inspanningen naar onder meer marketing en campagne voeren. Hiermee stellen we hen in staat om de strijd met hun concurrenten zo sterk mogelijk te kunnen aangaan en tegelijk nieuwe kanalen aan te boren.’

Uniek?

‘In onze werkwijze creëren we voor bedrijven een purple ocean, die hun red ocean verbindt met hun blue ocean. We slagen daarin door klassieke marketingacties die hun nut steeds bewijzen – denk maar aan advertenties op Facebook of Google – te combineren met nieuwe kanalen of een nieuwe invulling ervan. Die aanpak tekenen we steeds uit op maat van elke specifieke klant. Zo komen we tot een strakke, geoptimaliseerde campagne aangevuld met groeisprints. In onze sector zie je agencies zich vaak toeleggen op niches. Dat doen wij bewust niet, want we houden ervan om telkens nieuwe dingen te doen. Zaken die we in de ene niche opsteken, kunnen we zo ook meenemen in een ander verhaal. Digitale technologie zien we trouwens nooit als een doel op zich. Het is slechts een middel om ergens te geraken.’

Ontstaan?


‘Op zoek naar een boeiende vakantiejob, klopte ik als student met al een ingenieursdiploma op zak aan bij BMW-concessie Jorssen. Ik kreeg er de kans om een maand lang mee te lopen met het management en een analyse van de verschillende afdelingen te maken. In die periode heb ik ook als student-ondernemer onder de naam Uni-Cycle een fietsverhuur voor Erasmus- studenten opgestart. Na mijn studies ben ik tijdens een eerste werkervaring
in een softwarebedrijf tegelijk ook mijn vennoot Rik Van Kerckhoven beginnen ondersteunen bij het bouwen van websites en apps voor bedrijven. Dat was de start van Purple Panda, wat ik twee jaar heb gecombineerd met een voltijdse job als marketingmanager bij Jorssen. Maar innovatieve zaken opzetten en laten groeien, is echt m’n ding. Dus ben ik uiteindelijk volledig voor het eigen bedrijf gegaan.’

Ambities?

'Jonge ondernemers kan ik alleen maar aanraden om het avontuur met een metgezel aan te gaan. Samen met medeoprichter Rik voltijds Purple Panda runnen, heeft voor een heel andere dynamiek gezorgd dan dat ik alles alleen had moet doen. We geven elkaar echt energie zodat we uiteindelijk verder geraken. Als 360°-marketingagentschap willen we ons merk organisch laten groeien, om een gevestigde waarde in onze business te kunnen worden. Met de integratie van creatief marketingbureau Oddball hebben we net een mooie groeisprong genomen. Naast ons Antwerps kantoor hebben we ook een kantoor in Harelbeke. Hierdoor bestrijken we vandaag al heel Vlaanderen.’

Internationaal?

 ‘Internationaal gaan is op heel korte termijn niet de ambitie. Omdat er in het buitenland ongetwijfeld een publiek bestaat voor onze services, willen
we op iets langere termijn wel naar opportuniteiten in andere landen kijken.’

Meer info www.purplepanda.be

Schaal internationaal met Tech@venture

Blokje Tech@venture

Ontdek ons starterstraject

Bryo, de starterwerking van Voka Antwerpen-Waasland

AW_Welt_6stappenplan

Artikel uit publicatie