Voka Netwekkers brengt elke maand een enthousiaste groep ondernemers samen om te connecteren met elkaar en elkaar te inspireren met vernieuwende perspectieven. Hoe komt zo een Netwekkers eigenlijk tot stand en hoe wordt dit aangepakt binnen het team netwerking & events?
Nog voor de werkdag begint, komen enthousiaste ondernemers samen om met elkaar te connecteren. Het evenement Voka Netwekkers heeft één doel voor ogen: netwerken met zoveel mogelijk collega-bedrijfsleiders en contacten leggen die zinvol zijn voor de toekomst.
Het zijn bijeenkomsten die in Voka Oost-Vlaanderen georganiseerd worden door het team netwerking, waar Shannon Van den Borre deel van uitmaakt. “Door te luisteren naar onze leden leren we hun noden en wensen kennen. Zo merkten we dat onze Netwekkers-evenementen enorm worden geapprecieerd. Ook tussen de coronagolven bleven we niet stilzitten en organiseerden we netwerkwandelingen. Zo raakten ondernemers het contact niet verloren.”
6 minuten
Een van de aspecten waarop Netwekkers zich onderscheidt van andere netwerkevenementen, is dat deelnemers en het gastbedrijf centraal staan. “Het gastbedrijf krijgt altijd de kans om zich voor te stellen aan de deelnemers. Daarna start het netwerkgebeuren onder goedkeurend oog van mijn collega’s en mezelf (lacht). De ondernemers hebben een beperkte tijd (meestal 6 minuten) om zoveel mogelijk informatie uit te wisselen. Maar dat is tegelijkertijd ook de sterkte van het concept.”
De aanwezigen mogen dan wel vroeg uit de veren zijn om te netwerken, de collega’s van team netwerking zijn vaak eerder op de been. “Eigenlijk start alles met een goede jaarplanning. Elke maand prikken we een woensdag zodat Voka-leden gedurende het hele jaar hun momenten kunnen uitkiezen waarop ze gaan netwerken in de verschillende regio’s. We laten ons graag inspireren door zowel leden als collega’s voor leuke locaties. Als gastvrouw of -heer is het immers een unieke opportuniteit om het bedrijf in de kijker te zetten. Maar wat deelnemers misschien nog het meest appreciëren is het kwieke ontbijt dat ze krijgen om daarna met boordevol nieuwe contacten de dag energiek te starten.”