Simply Grow 15 jaar: kmo-bedrijven menselijk helpen groeien
Niets beter voor een groeitraject dan een coach die aan den lijve heeft ondervonden dat een organisatiegroei enkel een lang leven is beschoren wanneer de bedrijfsleider bereid is ook zelf te groeien. Innerlijk dan. Kristien Van Nieuwenhove startte in 2007 een hr-consultancybedrijf, gericht op werving, selectie en transformatie, en werkte zich te pletter. “Ik wou groeien om mijn ego te strelen en erkenning te krijgen tot ik mij realiseerde dat ik eerst mezelf moest erkennen.” Kristien gooide in 2020 het roer definitief om en koos voor duurzame groeitrajecten bij bedrijven. “Ik werk nu nog een derde van de tijd dan vroeger, maar met meer diepgang, optimaler en efficiënter, zonder dat ik hiervoor financieel moet inboeten.”
Het Simply Grow-traject schittert door zijn eenvoud: een bedrijfsleider die zijn bedrijf wil laten groeien, moet zelf goed in zijn vel zitten en zich met gelukkige werknemers omringen. Simply Grow richt zich dan ook eerst op de bedrijfsleider en vervolgens op zijn kernteam.
Kristien Van Nieuwenhove: “Vergis je niet: het is best wel een stevig commitment dat we aan onze klanten vragen. Bedrijfsleiders moeten durven kijken naar hun eigen ontwikkeling. Pas als ze écht weten wie ze zijn, wat hun sterktes en zwaktes zijn, hoe ze werkelijk in mekaar zitten, kunnen ze zich omringen met de juiste mensen en hun bedrijf laten groeien.”
Simply Grow werkt met een combinatie van wetenschappelijk onderbouwde assessment en ‘buikgevoel’ en trekt hierdoor vooral klanten aan waarvan mannelijke bedrijfsleiders veel vrouwelijke energie hebben of vrouwelijke bedrijfsleiders die in een overlevingsmodus zitten, te veel mannelijke energie inzetten en hun vrouwelijke kant naar boven willen brengen.
Geen brandjes blussen
Kristien wil haar energie niet meer verliezen in het brandjes blussen bij bedrijven, maar hen een volledig traject laten doorlopen. Kijken naar de totale persoonlijkheid van de bedrijfsleider, kijken naar het kernteam: hoe zijn ze daar terecht gekomen, doorleven ze de visie, missie en strategie van het bedrijf …
Kristien: “Bedrijfsleiders moeten er zich niet enkel van bewust worden hoe ze als werkgever gelukkiger kunnen worden, maar ook hoe ze hun medewerkers gelukkiger kunnen maken. Want het is enkel vanuit persoonlijke groei dat een organisatie kan groeien.”
Pas als bedrijfsleiders écht weten wie ze zijn, wat hun sterktes en zwaktes zijn, kunnen ze zich omringen met de juiste mensen en hun bedrijf laten groeien”
Zaakvoerder Kristien Van Nieuwenhove
War on talent
Kristien: “Een bedrijfsleider die duidelijkheid schept over wie hij is en dit oprecht leeft, krijgt autonome, betrokken en competente medewerkers. Wij willen dit ABC-model nog sterker doortrekken en deze medewerkers ambassadeurs laten worden van hun bedrijf door hen te laten evolueren naar authentieke, bewuste co-creators: mensen die zichzelf kunnen zijn, die stil staan bij wie ze zijn en waarom ze daar werken en dagelijks erkenning ervaren voor hun werk. Die erkenning is belangrijk, net zoals de ordening (we zijn gelijk, maar iedereen heeft zijn rol) en een evenwicht in geven en ontvangen. Eenmaal deze systemische flow goed zit in de persoonlijkheid van de bedrijfsleider en zijn organisatie, stroomt het vanzelf.”
Werkbaarheidscheques
Simply Grow is erkend als dienstverlener voor werkbaarheidscheques, waardoor 60 % van de investering in het traject wordt terugbetaald door de Vlaamse overheid.
Kristien: “Alle Vlaamse ondernemingen krijgen een budget van 10.000 euro om te investeren in het welzijn van hun medewerkers. Wij voegen hieraan toe dat het welzijn van de werknemers begint bij het welzijn van de ondernemer.”

Voka viert jarige bedrijven
Samen met Voka kan je jouw bedrijf in de kijker zetten met een reportage in Ondernemersmagazine en visibiliteit op ons Jaarfeest.
Dit zijn de jubilarissen van 2022:
- 10 jaar: EDA BE Electrics, Somati Systems, Spendless
- 15 jaar: Simply Grow, Villa Madonna
- 20 jaar: Climapac, Syntra Midden-Vlaanderen
- 25 jaar: J. Vande Moortel & Co Bedrijfsrevisoren
- 30 jaar: Cegeka, psmlighting
- 35 jaar: Cobofisk, Ilo Keukens & Interieur
- 40 jaar: Atkore - Vergokan
- 45 jaar: Igepa, Search & Selection
- 60 jaar: SOLVA
- 75 jaar: Publiganda
- 190 jaar: Botha
- 225 jaar: MSK - Museum voor Schone Kunsten Gent