Skip to main content
  • Home
  • Nieuws
  • #samendoorgaan: De crisis opent ook nieuwe opportuniteiten - Bioracer
  • 02/11/2020

#samendoorgaan: De crisis opent ook nieuwe opportuniteiten - Bioracer

Heel wat ondernemers blijven niet bij de pakken zitten en vinden nieuwe productiemogelijkheden of afzetgebieden. Tijdelijk, of met beloftevolle perspectieven voor de toekomst. Businesscontinuïteit en sociaal engagement  combineren in tijden van crisis? Niet simpel, maar het kan. Wij spraken met Danny Segers, CEO van Bioracer, het fietskledingbedrijf uit Tessenderlo dat nu onder meer zelfbouwpakketten voor mondmaskers aanbiedt.

danny seger bioracer

Hoe helpt Bioracer in de strijd tegen het coronavirus?

Via creativestegencorona.be gingen we op zoek naar een geschikt initiatief om in deze coronatijden mee oplossingen aan te reiken. Een voorstel dat in het oog sprong was dat van maakjemondmasker.be. Het tekort aan basismaterialen is in deze crisis een acuut probleem. Daarom zijn we met onze leveranciers aan de slag gegaan om zelfbouwpakketten voor mondmaskers te maken die worden verdeeld via ons netwerk van sportieve klanten. Ondertussen produceren we zelf ook wegwerpschorten en maskers, maar we zoeken nog verder naar een duurzame oplossing.

Hoe hebben jullie zich moeten aanpassen?

Voor het coronavirus toesloeg was er bij de eindconsumenten al vraag om rechtstreeks bij Bioracer te kunnen kopen. We waren van plan om in september met een webshop te starten, maar door de crisis hebben we versneld moeten digitaliseren en is de webshop al online en volledig opengetrokken naar alle consumenten (https://wemakeyoufaster.com/).

Mensen genieten nu extra graag van een fietstocht. Plukken jullie hier de vruchten van?

Het probleem momenteel is dat de nieuwe fietsadepten zich voor hun aankopen vooral tot de retail richten, terwijl onze klanten vooral gebonden zijn aan een club. Doordat die clubs nu niet mogen uitrijden levert dat ons op korte en middellange termijn weinig op. Ook zijn alle evenementen gecanceld, zodat bedrijven geen aankopen doen voor hun personeel. Maar op lange termijn zullen die klanten ons – gelukkig - wel weer inkomsten opleveren en ondertussen kunnen we de vraag opvangen via onze webshop.

U zorgt ook voor uw werknemers.

Wij nemen onze maatschappelijke verantwoordelijkheid inderdaad ook op ten aanzien van onze Roemeense, Tsjechische, Colombiaanse en Macedonische werknemers en van de lokale gemeenschap daar. Onze mensen in het buitenland moeten ook in hun eigen omgeving de beschermende middelen die we produceren kunnen inzetten. Daarom laten we niet alles uitsluitend naar België overkomen. Op die manier willen we helpen om ter plaatse de nood te lenigen. Want het probleem is daar misschien minder zichtbaar, maar zeker even belangrijk of zelfs groter dan in België. We vinden het onze verantwoordelijkheid om hier maximaal onze #bioracerfamily te laten gelden en moeten zeggen dat dit sociaal engagement een positief effect heeft op de drive van al onze medewerkers.

Contactpersoon

Laura Richard

Projectmedewerker talent

Artikel uit publicatie

ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
Logo Hands
alk
Logo JAM
Ethias
Trixxo